Slotoffensief Meerburg JO15-2 komt te laat

Meerburg JO15-2

Onder 15, JO15-2, Groep 2 26

16 september 2017 12:15

LEIDERDORP – Meerburg JO15-2 stond zaterdag bij RCL vaak wat onder druk, keek tegen een achterstand aan (2-0), maar leek door een late treffer van Ouassim Meqor toch nog kans te maken op een punt. Zo ver kwam het niet. De thuisclub profiteerde in de slotminuten van de ruimte en sloeg beslissend toe, 3-1.

,,Een tegenvaller’’, zei coach Rutger Opdam, die echter ook wel had gezien dat zijn spelers het soms moeilijk hadden. ,,Maar die derde tegentreffer was niet verdiend. We begonnen zelfs heel goed aan de wedstrijd, agressief, aanvallend. Na ongeveer een kwartier komen zij echter op voorsprong en vallen wij terug.’’

Excuses waren er wel, al werden die niet gebruikt. Binnen de C-selectie zijn er de nodige blessures, tijdens het duel raakten ook nog eens Emma van der Werf, Rens Hop en Niklas Maessen aangeslagen. Rutger: ,,Bijna al onze fitte spelers hebben de hele wedstrijd moeten spelen, terwijl van hen sommige net terug waren van een blessure. Misschien net iets te veel van het goede. De tegenstander had vijf wissels. Ook dat was een verschil.’’

Steun was er wel voor Meerburg JO15-2. Mees van der Schuyt en Milan Verhoeven, die op hetzelfde complex even eerder met de JO13-selectie van coach Paul Nibbelink hadden gespeeld (en gewonnen!), debuteerden meer dan verdienstelijk in de C-klasse.

Langs de kant meldden zich al snel spelers als Mike Jeltema en Kadir Sahin, die eerder in de C1 hadden gespeeld en samen met hoofdtrainer Bryan Ouwerkerk onmiddellijk na afloop naar Leiderdorp reden om de andere voetballers uit hun selectie aan het werk te zien.

Als altijd waren de ook al langer geblesseerden Arnold Simonian en Berkay Barakas (samen met hun vaders!) langs de lijn aanwezig. Mogelijk dat deze spelers op korte termijn de training hervatten.

De spelers die er wel stonden, en dat waren ook niet de eerste de besten, deden wat ze konden. Voor een resultaat was het niet genoeg. In de openingsfase waren er wel kansen. Ouassim schoot net voorlangs, Rens Hop kwam een teenlengte te kort na een pass van Joppe Lammerink.

Na de wat onnodige tegentreffer kreeg Meerburg het wat moeilijker. Lars Dofferhof greep in het doel een paar keer in, waardoor de thuisclub niet verder kon uitlopen. Verdedigend deden Stan Schmeitz, de ‘routinier’ in het verder uit onder 14 spelers bestaande elftal, Ruben van Dijk, Emma, Thomas van der Aa en Twan Odijk hun werk, wat verdere schade voorkwam.

Aan de andere bleef Meerburg proberen er ‘voetballend’ uit te komen. ,,Dat is en blijft onze insteek’’, zei Rutger. ,,Soms echter duurt het in de opbouw van achteruit net iets te lang. In plaats van de vrijstaande mensen te vinden hebben we balverlies. Dat is iets waar we aan moeten werken.’’

Uit een mooi ingeschoten vrije trap liep RCL verder uit. Na voorbereidend werk van Niels Vos en Milan scoorde Ouassim voor de club uit Zoeterwoude-Rijnsdijk. Het bleek net niet genoeg voor een punt.

Gert Lammerink