D1 behoudt perfecte score

Oliveo JO13-2

Onder 13 zaterdag, JO13-1, 1e klasse 13

28 januari 2017 15:30

Nadat onze D1 de eerste competitiehelft met de perfecte 9 darter, in dit geval 9 overwinningen op een rij had afgesloten, volgde vandaag de eerste terugwedstrijd uit de competitie. En dat tegen de hekkensluiter uit de poule, Oliveo uit Pijnacker. De heenwedstrijd was ruim gewonnen dus werden aan de koffietafel voorafgaand aan de wedstrijd drie valkuilen gesignaleerd.

Een gewaarschuwde en tot de tanden aan toe gemotiveerde tegenstander, een onderschatting van diezelfde tegenstander onzerzijds, en coach Paul die het heerlijk vindt om spelers uit hun comfortzone te halen om ze zo extra voetbalbagage mee te geven ;-). Luca had een invulbeurt in de ‘C, moeten bekopen met een knieblessure en Vigo had bij de fysio niet meer dan een helftje speeltijd weten te bedingen, dus qua wissels was er niet veel speelruimte voor de coach.

Vanaf de aftrap liet Oliveo zien dat het inderdaad niet nogmaals als speelbal van onze D1 gebruikt wilde worden. Het Meerburgtextiel werd grondig getest op rekbaarheid en op het kunstgras van veld 1 bleek ook flink geschoffeld te kunnen worden. Vooral de directe tegenstanders van Sam O. en Emma konden het moeilijk verteren dat ze keer op keer afgetroefd werden. Ondertussen paste Meerburg onverstoord de beproefde ‘boa-constrictor-tactiek’ toe en werd Oliveo steeds verder in de verdrukking gespeeld. Rechtsback Ruben kwam veelvuldig mee op naar voren als extra aanvaller, Niklas stofzuigde het middenveld schoon en het tweekoppig centrale verdedigingsmonster van FrenkenStijn ontmoedigde elke poging tot uitbraak bij de tegenstander. Goals konden dan ook niet uitblijven en het was tweemaal Frenk die uit een corner wist binnen te tikken. Enige minpuntje de eerste helft was het geblesseerd uitvallen van Emma. Haar plekje werd gelukkig met verve overgenomen door Boudewijn.

Direct vanaf de tweede helft werden de duimschroeven door Meerburg nog verder aangedraaid. Vigo poeierde al vrij snel de 3-0 in de korte hoek en alleen uitmuntend keeperswerk stond meermaals een treffer van Milan V. in de weg. De andere Milan (S. dus), wist met prachtige acties vanaf het centrum het publiek in extase te brengen, maar hij was wat ongelukkig in de afwerking. De onvermoeibare en razendsnelle Sam O. beloonde een goede wedstrijd met de 4-0. Tim scoorde als laatste, met een atletische sprong tijdens één van de vele corners. Ergens in de tweede helft had Vigo nog recht op een penalty, toen hij vrij voor de keeper met een onvervalste ‘yuko’ tegen de grond werd gewerkt. Maar de altijd sympathiek fluitende scheids Arjan toonde mededogen met de gasten. Zijn zoon Wout, de doelman, had overigens een zeer rustige middag, maar de paar keer dat hij moest handelen deed hij dat ook met verve. De laatste 5 minuten werden gevuld met een soort gallery-play, waarbij vooral Milan S., Boudewijn en Stijn wat fraaie staaltjes balbeheersing op de mat legden.

Volgende week even geen wedstrijd voor de mannen en leeuwin van de D1, daarna gaat het vizier vol op Reeuwijk D1.

Arjen