Meerburg JO9-2 - RCL JO9-2

RCL JO9-2

10 december 2016 9:30

Een prima stel!

Beste mensen, weer een week voorbij, met vooral op voetbalgebied de pijnlijke nederlagen van PSV en Feyenoord in Europa, nu maar richten op de competitie zou ik zeggen!

Verder hoorde ik van de week op de radio een bericht over de ortolaan.

Ortolaan? Hoor ik U denken, ja het bericht ging over een vogeltje, die beschermd wordt , althans dat hopen we!

Het vogeltje, ter grootte van een musje, ziet er echt heel lief uit, vertederend, en kan ook zelfs heel leuk fluiten.

Maar de ortolaan heeft een persoonlijk  probleem, hij schijnt prima te smaken! En dan vooral in Frankrijk bereidt door Franse topkoks.

Nu kom ik al jaren in Frankrijk, en ik zeg wel eens gekscherend; Als een Fransman iets ziet bewegen denk hij niet gelijk wat dat is ? Maar denk direct,  is het eetbaar!

Sinds 1999 is het verboden om zo’n lekker vogeltje te verorberen, die trouwens volgens echt Frans gebruik direct en in 1 keer naar binnen moet worden gewerkt, met botjes en al.

Wat dan de smaaksensatie zou zijn is 'Een hete stoot vet, ingewanden, vlees en bloed. Echt lekker', zo wordt de smaak van de ortolaan omschreven.

Ach! En gisteren piepte hij nog zo leuk in de tuin,  en de Fransen kennende, er zal best nog wel ergens een bistro’tje zijn waar je dit gerechtje  zou kunnen eten, ik sla even over beste lezers.

Op naar het voetbal, onze FO9-1 ( F1 ) was uitgespeeld, en kan pas in Januari na de winterstop verder met de competitie, en als winterkampioen, wat volgens velen niet telt!

Vandaag was onze JO9-2 ( F2 ) aan de beurt, thuis tegen RCL, en bij winst zou ook onze F2 winterkampioen zijn.

Onze F2, even voor het gemak, is een bonte verzameling van spelertjes.

Om zo even een korte opsomming te geven: Er zitten een aantal clowns in, een aantal keiharde werkers, en een paar prima technisch begaafde spelers.

Dat woordje clown moet men natuurlijk niet te serieus nemen, maar twee van die gasten heten Faas en Matz.

Omdat ik ze natuurlijk twee keer in de week meemaak en daar toch elke keer weer van geniet, de opmerkingen, uitlatingen, gezichtsuitdrukkingen, ja het zijn me toch een paar donderstenen, ik weet zelfs dat er ooit eens een trainer van de voetbaltechniek tot wanhoop werd gedreven door Faas, de man had terplekke ontslag  genomen!

En voetballend? Hoe zijn ze? Hoor ik U vragen, Nou! Dat kunnen ze! Faas hardwerkend en neusje voor de goal en Matz  technisch  goed met perfect linkerbeentje.

En ook in deze groep zittend een aantal spelers die hoor je niet, praten niet veel, dat doen anderen immers, maar laten de voeten spreken.

Jules is er zo eentje, daar kan je er wel  een stuk of tien van hebben in je team, Ook Fenja, het enigste meisje in de groep, altijd prima op de training, en zeker in de wedstrijd.

De zg doeners in het team, Bram en Olivier, die gasten kom je als tegenstander elke keer weer tegen op het veld.

Zayd, is de, vind ik, meest technische voetballer van het stel, durft gewoon een schaarbeweging eruit te gooien in een wedstrijd, dat durven er niet zo veel!

Justin, zoon van…. Word later een betere voetballer  als zijn vader ,die in zijn jeugd ooit in Meerburg 1 speelde, sterker nog ik denk dat Justin nu al beter is, maar zijn vader geeft dat vooralsnog niet toe.

En dan hebben we als laatste, onze Twan, ook deze knaap heeft humor, is trouwens de keeper  van het stel, en doet dat prima, Twan kan ook voetballend prima mee, ik denk dat hij zijn humor heeft  geërfd van zijn vader.

Al met al een prima stel! Die het in  de eerste helft het wat moeilijk hadden met het spel van RCL, maar in de tweede helft lieten zien waarom zij de terechte winterkampioen zijn.

Einduitslag 5-2 en champagne in de kleedkamer, met champagne druppels op mijn bril, muts, handschoenen, nou ja, Waar niet?

Dit prima stel achterlatend, met hun trainers Stephan en Edwin, in de kleedkamer, en het was nog lang onrustig op de Hoge Rijndijk.

Andre B.