Meerburg D1 boekt belangrijke zege op concurrent

Meerburg JO13-1JM

D-pupillen zaterdag, D1, 1e klasse 04P

21 april 2016 18:00

3 wedstrijden in 7 dagen, het begint op een Europese week te lijken voor de mannen van de D1. Wegens een inhaalprogramma moesten we donderdag aantreden tegen UDO D1, een concurrent in de jacht op de derde plaats. Nadat we afgelopen zaterdag behoorlijk bestolen waren in duel met Wilhelmus (2-1 verlies), waren de mannen gebrand om te winnen vandaag.

Hoewel de wedstrijd om 18.00 van start ging, leek het of we nog niet helemaal wakker waren. Al in de eerste 5 minuten ging de snelle centrumspits van UDO er vandoor richting Robin. Gelukkig voor ons bracht hij met twee prima reflexen redding en hield ons in de wedstrijd. Nog voordat we een eerste gevaar hadden gesticht werd het nog tweemaal zeer gevraarlijk voor ons, maar het vizier bij de thuisploeg stond niet echt op scherp. Pas na deze kansen kropen we een beetje uit onze schulp en via een demarrage van Boudewijn op rechts kregen we onze eerste mogelijkheid via Otis, maar hij werd op het laatse moment gestuit door een verdediger. Even later was Kas via een vrije trap dicht bij een goal maar de bal werd uit de hoek getikt door de keeper. Meerburg werd nu echt gevaarlijk en na een afgeslagen corner werd de trekker nu wel doeltreffend overgehaald. Kas kwam in balbezit aan de linkerkant van het veld, speelde zijn man uit en met een bekeken schuiver liet hij de keeper kansloos. De eerlijkheid gebied te zeggen dat het spel niet hoogstaand was en ook de voorsprong was enigszins tegen de verhouding in, maar er werd weer prima gestreden en dat betaald zich nu uit. Met de 0-1 zochten we de kleedkamer op.
Na de rust moesten Boudewijn en Stijn afhaken vanwege een verplichting op school, zij werden vervangen door invallers Max en Mike. Na rust probeerden we wat verzorgder te spelen, want met name in de opbouw leden we de eerste helft veel balverlies en daar loerde UDO natuurlijk op. Dit ging na rust gelukkig iets beter en langzaam kregen we de overhand in de wedstrijd. Achterin gaven we geen grote kansen meer weg en aanvallend werden we steeds sterker. Ondertussen kwam ook Vigo binnen de lijnen voor Niklas, fijn dat de D2 jongens allemaal zo makkelijk meespelen en zich aanpassen aan het hogere niveau!! Ook Sam B., die na een slepende blessure eindelijk weer kon spelen, maakte zijn rentree. Hij oogde in het begin nogal onwennig, maar dat hij het voetballen niet verleerd is bewees hij 5 minuten later. Na goed doorzetten van Mike op rechts kreeg Sam de bal voor zijn linker en krulde de bal prima in de linkerbovenhoek; 0-2!! De goal zat er al even aan te komen maar nu was hij er dan en was de wedstrijd in de tas. UDO was moegestreden en niet veel later floot de leidsman dan ook voor het einde.
De derde plaats is nog steeds in zicht voor de mannen van de D1, al zijn we wel afhankelijk van Blauw Zwart en moeten we bovendien zelf ook winnen. Als de mannen weer een gevecht kunnen leveren zoals zaterdag en vanavond, zullen we er ongetwijfeld een mooie wedstrijd van maken. Makkelijk zal het niet worden, want na de 1-0 overwinning thuis zal RCL tot op het bot gemotiveerd zijn om ons te verslaan. Aan ons de taak om dit niet te laten gebeuren. Tot zaterdag!!