D4 verslaat topper

Meerburg JO13-4JM

D-pupillen zaterdag, D4, 4e klasse 05

13 februari 2016 13:00

De D4 moest ’s middags uit tegen DOSR D2 dat meedraait voor het kampioenschap en de minst gepasseerde verdediging van de competitie heeft. Meerburg D4 heeft daarentegen veel aardige wedstrijden gespeeld waarin ze steeds net aan de verkeerde kant van de score stonden. Maar tegen DOSR trok de D4 aan het langste eind.

De afspraak vooraf was om fel aan de wedstrijd te beginnen zodat we nu eens niet vroeg op achterstand zouden komen. Omdat DOSR deze competitie pas 8 tegendoelpunten gehad heeft, zou het ook moeilijk zijn terug te komen van een achterstand. Maar zoals gebruikelijk was Meerburg aan het begin van de wedstrijd de onderliggende partij. Keeper Quinten hield Meerburg met drie knappe reddingen in de wedstrijd en verdedigers Edsard en Jip haalden ballen van doellijn af, terwijl Duke bij een corner op de juiste plek stond om de bal voor twee inlopende DOSR spelers weg te halen.

Maar na 10 minuten leek het wel alsof DOSR opeens met twee spelers minder op het veld stond. Het spel verplaatste zich van de helft van Meerburg naar die van DOSR, bij Meerburg kwamen passes aan en duels op het middenveld werden door Sam, Jonathan en Robin gewonnen. En zo werd DOSR de ploeg die achter Meerburg aan liep en kwamen de kansen voor Meerburg.

Thijs schoot uiteindelijk van rand strafschopgebied Meerburg op een 0-1 voorsprong en daarna waren er nog voldoende kansen om de score te verdubbelen. Mika schoot van afstand net over. Een perfecte voorzet van Tico werd door Guus voor een leeg doel op het dak van het clubhuis geschoten. En een voorzet van Guus kon door de keeper van DOSR maar ter nauwer nood weggewerkt worden voor een inlopende Meerburg speler.

De tweede helft ontbrak het geloof bij DOSR en bleef Meerburg, ondanks het vroege uitvallen van centrale verdediger Marius, eigenlijk makkelijk overeind. Tico verdubbelde de voorsprong van Meerburg toen hij alleen op de keeper af kwam. De tweede helft werd eigenlijk bepaald door de steeds losrakende veters van Hugo. Maar het werd nog even spannend toen DOSR eigenlijk vanuit het niets 5 minuten voor tijd de 1-2 scoorde. Gelukkig had DOSR niet meer de kracht om daarna door te drukken en in de allerlaatste seconden van de wedstrijd schoot Pjotr een prima voorzet via onderkant lat achter de keeper van DOSR en zo won Meerburg D4 met 1-3.