Meerburg D3 - Een gelijkspel in Stompwijk: 4-4.

Stompwijk D1

Meerburg JO13-3

D-pupillen zaterdag, D3, 2e klasse 04

30 januari 2016 14:30

Stompwijk – 30 januari 2016

Vandaag had het de dag van de eerste winstpartij in 2016 kunnen worden voor de D3. Helaas lukte het de zwart-witten niet om een 3-4 voorsprong vast te houden. Vijf minuten voor het eindsignaal sloegen de Stompwijkers toe en zetten de eindstand op het scorebord: 4-4. Al met al geen slecht resultaat, want in de eerste helft had de formatie van Huig en Stefan af en toe het nodige geluk.

30 januari is nou niet bepaald een dag van (historische) hoogtepunten. In 1933 werd Adolf Hitler ingezworen als Kanselier van Duitsland en in 1948 werd Mahatma Gandhi vermoord. Verder gaat 30 januari 1972 de boeken in als “Bloody Sunday”. Op deze dag doodde het Britse leger 13 katholieke demonstranten tijdens een vreedzame doch door de Britten verboden demonstratie in Derry, Noord-Ierland. Ook op sportgebied kent 30 januari geen echte hoogtepunten. Het voor Nederland vermelden waard is slechts het verrijden van de zesde Elfstedentocht in 1940. Een buitenlandse sporter wordt wereldkampioen veldrijden (de Belg Sven Nijs in 2005) of wint een tennistoernooi in Australië (Lindsay Davenport wint in 2000 in het Arthur Ashe Stadium en datzelfde deed Angelique Kerber vandaag).

Vandaag in Stompwijk was het ook geen aaneenschakeling van hoogtepunten. Een matte wedstrijd was het evenmin. Er gebeurde genoeg om de neutrale toeschouwer meer dan te vermaken. Zo zag uw reporter dribbels, ´driehoekjes´, een panna, karate kicks en meer.

De eerste minuten van de wedstrijd waren overigens veelbelovend. Van achteruit werd het middenveld goed ingespeeld en met korte passes konden de spitsen worden bereikt. Dit goede spel zakte echter al na enkele minuten weg. Meerburg maakte het zich onnodig moeilijk en er werd met veel te weinig overtuiging gespeeld. De bal kwam in die fase bijna niet van eigen helft. De thuisploeg ging drukken, geholpen door de wind die diagonaal over het veld ging. De eerste goal voor Stompwijk werd niet eens gemaakt door geweldig aanvalsspel van de tegenstander, maar door het achteloos weggeven van de bal. Een geplaatst schot in de verre hoek bracht de 1-0 op het scorebord. De D3 rechtte de rug en bleef strijden voor elke meter. Al kort na de openingstreffer wist de D3 over rechts door te breken. Een mooie aanval werd door de spits tegen de touwen gejaagd: 1-1.

Lang kon er niet van de gelijkmaker worden genoten, want Stompwijk wist de D3 weer terug te dringen. De opleving was van korte duur. Een geblokt schot kwam plots voor de voeten van een tegenstander en die aarzelde geen moment. Van dichtbij werd de 2-1 binnengeschoten. Dit maakte blijkbaar nieuwe krachten los bij Meerburg, want binnen twee minuten stond de gelijkmaker al weer op het scorebord. Op rechts werd goed doorgezet en de spits van de D3 kon op het doel afstormen. Een eerste doelpoging werd nog verijdeld, maar de daaropvolgende volley vloog binnen: 2-2.

Na de rust kwam de D3 goed uit de startblokken. Er werd meteen druk gezet op de tegenstander waardoor Stompwijk D1 niet goed kon opbouwen. De tegenstander werd teruggedrongen en de D3 creëerde kansen. Al vrij snel lag de 2-3 in het ‘mandje’. Het veldoverwicht kon niet worden omgezet in meer doelpunten. Sporadisch kwam Stompwijk D1 er gevaarlijk uit. De tegenstander werd weer sterker en met een snelle uitbraak kon de stand wederom gelijk worden getrokken: 3-3.

De resterende tien minuten ging het spel op en neer. Meerburg wist via een goed opgezette aanval de 3-4 binnen te schieten en hoopte de wedstrijd naar zich toe te trekken, maar vijf minuten voor het eindsignaal werd het vierde doelpunt van Stompwijk gemaakt. Helaas kon de voorsprong niet worden vastgehouden, maar achteraf bezien is een gelijkspel wel een goede uitslag. De D3 had in de laatste minuten voor het rustsignaal nog het nodige geluk, dus de coaches waren uiteindelijk best tevreden met deze uitslag.

De eerstvolgende competitiewedstrijd van Meerburg D3 is op 13 februari 2016. Die ochtend speelt de D3 om 10.00 uur tegen SJZ D1. Een heuse derby op veld 1 van Sportpark Meerburg! De concurrent staat drie plaatsen hoger genoteerd, maar tijdens een derby gelden er andere wetten; niet verliezen tegen VKV (‘vijf kilometer verderop` J)!!

Komt dat zien.

Uw verslaggever ter plaatse: Raymond Tefij