Meerburg D2 vergeet beslissende tik uit te delen

Meerburg JO13-2JM

D-pupillen zaterdag, D2, 2e klasse 05

30 januari 2016 10:15

LEIDEN - Meerburg D2 heeft zaterdag bij het hoog geklasseerde DOCOS D1 niet gekregen wat het verdiende. Goed spel was niet voldoende om een kleine nederlaag (1-0) te voorkomen. Gezien het aantal kansen was (minstens) een punt voor het elftal uit Zoeterwoude op zijn plaats geweest.

Het eerste doel van trainer/coach Marcel Diek was in de wedstrijd komen, meedoen, je niet laten overrompelen. ,,Dat hebben we goed gedaan en achteraf durf ik wel te zeggen dat we hier gewoon hadden moeten winnen. En dat tegen één van de betere teams uit deze poule. We hebben verdienstelijk gespeeld en de kansen afgedwongen. Helaas hebben we die niet benut.’’

Diek kon ook niet anders dan de conclusie trekken dat zijn team stappen voorwaarts maakt. Onlangs werd bij De Valken na een sterke openingsfase de wedstrijd uit handen gegeven. ,,Nu hebben we tegen de runner up grotendeels het initiatief gepakt en gehouden. Daarom sta ik hier nu met een veel beter gevoel. Al balen we natuurlijk enorm van deze onnodige nederlaag.’’

Het optreden in Leiden gaf Diek wel het gevoel dat het seizoen nog het nodige te bieden heeft voor Meerburg. Want ga maar na: In het doel was Robin Gersen onberispelijk, achterin verdedigden Max Verbeek en Marius Mc Allister heel goed ‘vooruit’, was Finn van der Meer op links als altijd foutloos en betrouwbaar, zorgde op de andere flank Luca Bouter en Wiek Breedeveld voor aanvallende impulsen.

In het midden behield Vigo van der Wal het overzicht en was Joppe Lammerink de ‘passende man’, voorin was Mike Jeltema zeer dreigend met zijn snelheid, zorgde Rens Hop met zijn schoten voor gevaar en had Ouassim Meqor zo zijn momenten.

In de loop van het duel zorgden de altijd gevaarlijke spits Arnold Simonian, Kadir Sahin en Tim van der Loo voor extra impulsen. Dat was nodig. ,,We hadden nogal wat pijntjes en griepjes vandaag’’, zei Diek. Finn was maar net hersteld van griep, bij Joppe kwam het halverwege opzetten en kon hij niet meer verder, Sam Groos had opnieuw last van zijn lies gekregen en bleef op de bank.

Dat weerhield Meerburg er niet van na de hervatting nog eens extra gas te geven. Vooral Mike was levensgevaarlijk, maar in de afwerking had hij geen geluk. ,,We begonnen heel goed aan het tweede deel’’, zei Diek. ,,Binnen een minuut had het eigenlijk al gelijk moeten staan. Soms ontbreekt de rust en het overzicht nog een beetje in ons spel. Maar met wat we hier hebben laten zien kunnen we verder. Het is jammer dat de beloning is uitgebleven.’’

Gert Lammerink