Meerburg D2 weerstaat Graaf Willem én de elementen

Meerburg JO13-2JM

D-pupillen zaterdag, D2, 2e klasse 05

5 december 2015 11:00

WASSENAAR - Meerburg D2 heeft zaterdag weer een paar stappen in de goede richting gezet door te winnen bij Graaf Willem VAC D3. In Wassenaar werd het 3-2 voor de formatie van trainer/coach Marcel Diek. De Zoeterwoudse elf overwonnen harde wind, een belabberd veld en een felle tegenstander.

,,Dit hadden we nodig, hier zaten we op de wachten en dit hebben we verdiend’’, was de reactie van Diek naderhand. Ondanks een overwicht verloor Meerburg vorige week onnodig van koploper Noordwijk. ‘s Avonds trakteerde Diek zijn mannen in het kader van de teambuilding op een avondje basketbal bij ZZ Leiden. Op de eretribune nog wel! Dat werkte.

Diek liet zijn selectie daarmee weten tevreden te zijn over de inzet, ondanks de onnodige nederlaag van die dag. Wellicht mede daardoor verscheen Meerburg in het beschaafde Wassenaar zeer gemotiveerd aan de start. De spelers wilden winnen, voetbalden met overtuiging, liepen zichzelf soms een beetje voorbij maar bereikten wel hun doel.

Het was een stevige partij onder de rook van Scheveningen. De scheidsrechter liet veel toe en de spelers gingen zelf de grens opzoeken. Dat leidde tot de nodige botsingen. Qua werklust en inzet deden de ook soms ‘fijnbesnaarde’ spelers van Meerburg niet voor hun tegenstander onder. Het directe duel werd niet geschuwd. Soms was er wel de rust in het spel en dan bleek Meerburg beter. Daarom werd er gewonnen.

,,Eigenlijk is dit niet helemaal hoe we willen voetballen’’, zei Diek naderhand. ,,Maar het moest. De jongens zijn in alle opzichten overeind gebleven. Bij vlagen zag ik ook dat er goed werd gevoetbald. Laten we eerlijk zijn, voordat zij terug kwamen tot 3-2 hadden wij meerdere mogelijkheden gehad om verder uit te lopen. In de afwerking zat het echter niet altijd helemaal mee.’’

In een aanvankelijk gelijkopgaande ontmoeting kwam de thuisclub, misschien ietwat tegen de verhouding in, halverwege de eerste helft op voorsprong. Maar Meerburg toonde veerkracht door meteen terug te slaan. Rens Hop maakte gelijk, na goed doorzetten van Kadir Sahin aan de rechterkant. Ouassim Meqor zette Meerburg vervolgens op voorsprong, nadat de Wassenaarse doelman een inzet na een aanval via Mike Jeltema en Wiek Breedeveld niet onder controle had gekregen.

Na de hervatting werd het overwicht van Meerburg nog iets groter. Arnold Simonian zette de gasten op 3-1, na een mooi uitgespeelde aanval over meerdere schijven. Daarna was Rens opnieuw meerdere keren gevaarlijk, maar ontbrak hem net het geluk in de afwerking. Marius Mc Allister, Vigo van der Wal en Joppe Lammerink probeerden het vanuit de tweede lijn, maar zagen steeds de doelman van de tegenstander redden.

Achterin hadden Max Verbeek, Luca Bouter, Finn van der Meer en Tim van der Loo de zaken onder controle en als er dan toch een tegenstander in de buurt kwam greep doelman Robin Gersen als altijd overtuigend in. Pas twee minuten voor tijd kwam de thuisclub nog terug tot 3-2, maar verder liet Meerburg het niet meer komen.

Bij Meerburg ontbrak nog Sam Groos. De verdediger, op de weg terug na een liesblessure, heeft de afgelopen week wel weer de training hervat.

Gert Lammerink