Een zonnige zaterdag, E4

Meerburg JO11-4JM

E-pupillen zaterdag, E4, 5e klasse 02

21 november 2015 9:45

6 punten uit twee wedstrijden. Dat is het optimale resultaat van een coach. Vorige week werd enigszins moeizaam gewonnen van DWO. Een 1-0 achterstand werd al snel omgebogen in een ruime voorsprong. Met rust stond het 4-1 voor Meerburg. Kat in het bakje zou je denken. Hoewel een aantal toeschouwers er nog niet gerust op waren, want na de rust is er altijd sprake van verslapping. Zo gebeurde het dus ook tegen DWO. Die liepen binnen 10 minuten de achterhoeden voorbij en zorgde voor extra spanning. De stand stond 4-4 toen de verdediger van DWO de bal met zijn hand speelde in het doelgebied. De serieuze jeugdspeler/ scheids legde de bal op de stip. Koelbloedig pakte Micha de bal en schoot de bal via de paal in het doel.  Dit zorgde voor een omme draai in de wedstrijd. Via mooi combinatie werk werd het 6-4. De voorsprong werd niet meer weggegeven. Eindstand 7-5. De eerste overwinning was een feit.

Met die overwinning in het achterhoofd bereidden we ons voor op de wedstrijd tegen Stompwijk. In de ochtend werd nog verbaasd gereageerd dat de wedstrijd niet afgelast was. “Schijnt de zon soms in Stompwijk?”, werd nog snel geappt. We kunnen zeggen dat de weer goden ons zeer goed gezind waren. In plaats van een paraplu tegen de regen, werd deze gebruik tegen de zeer laag hangende zon. Het was een heerlijk voetbalweertje. Het weer waar onze Keeper Boet van houdt.

De wedstrijd werd gestart met Seph, Marien en Hugo in de achterhoeden en Micha, Tygo en Bas in de voorhoede. Vanaf de aftrap werd al duidelijk dat Stompwijk niet veel te vertellen zou krijgen. De bal werd rustig van links naar rechts gespeeld. Van verdediger naar aanvaller en via combinaties richting het juiste doel. Het was een genot om naar te kijken. Het wachten was op het eerste doelpunt. Heel even was er die verslapping en brak Stompwijk uit. Via een goede reactie van Boet bokste hij de bal over het doel. Oeps even wakker allemaal. Via de rechterkant een leuke combinatie tussen Hugo en Bas. Uiteindelijk was het Hugo die de bal netjes inschoot. 1-0 was een feit.  Ach dacht Seph maar dat kunnen wij ook. Vanaf de linkerkant speelde hij Micha in. Via de verdediging kwam de bal weer in de lijn van Seph. Hij schoot de bal er mooi in. 2-0 was een feit. Dat al binnen 15 minuten. Waar gaat dat heen?

Nog een stuiptrekking van Stompwijk. Een hoekschop. Zonder aarzeling werd de eerste paal verdedigd. Walter merkte op: “een mannetje is belangrijker dan de paal”. Dus werd de vrijstaande speler alsnog door Tygo gedekt. Met een 2-0 stand gingen we de rust in. Ook nu waren de toeschouwers nog niet overtuigd van een overwinning. Vol spanning werden de jongens vanaf de kant aangemoedigd. Direct na rust is daar altijd weer die verslapping. De bal viel achter onze verdediging en weer kwam Boet goed uit zijn doel. Met een mooie duik voorkom hij een tegendoelpunt. Dat gaf de jongens weer een extra stimulans om de aanval in te zetten. De bal kwam bij de goed spelende Micha, die de rust goed bewaarde en de bal op de vrijstaande Bas speelde. Hij zorgde voor het derde doelpunt. De wedstrijd kon worden uitgespeeld. Via een ingooi op Bas naar Xavi en uiteindelijk vrijstaande Tygo. Hij zorgde voor de eindstand 4-0.

Al met al een schitterend ochtendje. Leuk en bij vlagen goed voetbal. Daar moet op gedronken worden. Na het douchen hadden de jongens wel een AA-tje verdiend. Met vol vertrouwen bereiden we ons weer voor op de revanche wedstrijd aankomende week tegen HVV (eerste wedstrijd verloren met 2-1).