Meerburg D1 pakt winst dankzij goede eerste helft

UVS D2

D-pupillen zaterdag, D1, 1e klasse 04P

21 november 2015 8:30

Voor de mannen van de D1 een regelrechte derby op het programma, tegen UVS D2. Veel bekende gezichten voor de mannen en klasgenoten ook nog eens, dus als je iets niet wilt is het verliezen vandaag.

Meerburg start wederom goed aan de wedstrijd, direct wordt de helft van UVS gezocht. UVS, bestaand uit overwegend 1e jaars spelers, laat zien dat het een aantal aardige talenten in de gelederen en komt met een sterke spits  er af en toe gevaarlijk uit. Meerburg is wel sterker en na 10 minuten komt het op voorsprong. Frenk omspeelt op wilskracht twee tegenstanders en lijkt vervolgens kracht te kort te komen om goed af te drukken, echter rolt de bal wat ongelukkig onder de Leidse keeper door in het doel. Vervelend moment voor de keeper maar een verdiende voorsprong op dat moment. Even later wordt het ook nog 2-0 na een mooie knal van afstand. UVS komt er nauwelijks uit en Robin, ingevallen vanuit de D2, krijgt weinig tot niets te doen. 5 minuten voor rust zorgt Yannick nog voor de 3-0 en dat zorgt voor een lekker gevoel richting de tweede helft.
Over de tweede helft kunnen we vrij kort zijn, deze was niet om aan te gluren. Van beide kanten rommelig spel, weinig kansen gezien en veel foute passes. Hoogtepunt aan Meerburg kant was nog de katachtige reflex van Robin waarmee hij een zeker doelpunt voorkwam. Voor de rest was het saai om naar te kijken en met dit waterkoude weer hadden we beter binnen aan een bak chocolademelk kunnen zitten. De 3-0 bleef dus op het bord en konden we de eerste winst in deze competitie bijschrijven.
Over het vertoonde spel in de eerste helft kunnen we wederom tevreden zijn en we hebben onszelf nu wel beloond met drie treffers. Wellicht had er de tweede helft wat meer ingezeten maar tot het niveau van de eerste helft kwamen we niet meer. Volgende week wel op revanche in de thuiswedstrijd tegen Blauw Zwart D1, daar hebben we nog een appeltje mee te schillen aangezien zij in de eerste ontmoeting met 3-2 te sterk waren. We zijn gewaarschuwd!