Meerburg D4 wint voor het eerst in de competitie

WVC D1

D-pupillen zaterdag, D4, 4e klasse 05

14 november 2015 8:30

Na een erg goede bekercompetitie, was de D4 een klasse hoger ingedeeld. Daar waren de eerste twee competitiewedstrijden verloren. Vandaag werden met een overwinning op WVC D1 de eerste punten binnen gehaald.

De eerste twee competitiewedstrijden had de D4 op zondag gespeeld, vandaag mocht weer eens op zaterdag gevoetbald worden en ook al erg vroeg. Om 8.00uur was het hele elftal compleet in de kleedkamer. Vooraf werd afgesproken de eerste helft met wind mee te spelen, de tegenstander vast te zetten en snel op een comfortabele voorsprong te komen.

Meerburg begon inderdaad goed aan de wedstrijd en zette WVC vast op eigen helft. De middenvelders Robin, Jonathan en Guus kwamen met de ene goed pass na de andere waardoor de aanvallers Tico, Jurre, Thijs en Sam vaak gevaarlijk in het strafschopgebied kwamen. De keeper van WVC had het druk en had een paar knappe reddingen.  Af en toe had hij ook het geluk dat een schot op de paal of lat verdween. Maar uiteindelijk was het Thijs die twee keer scoorde. Achterin hadden de verdedigers Duke, Mika, Marius, Hugo, Jip, Edsard en Pjotr geen kind aan de aanvallers van WVC. En de enige keer dat het even gevaarlijk dreigde te worden, greep keeper Quinten prima in.

Met een 2-0 voorsprong werd begonnen aan de tweede helft. Maar ook tegen de wind in was Meerburg de betere partij. WVC kwam nauwelijks op de helft van Meerburg, terwijl Meerburg de ruimte kreeg om goed te combineren. Helaas was de D4 wat slordig in de afronding. Maar door doelpunten van Mika en weer Thijs werd een 4-0 voorsprong bereikt. Dat WVC tegen het einde van de wedstrijd nog een keer scoorde was alleen maar voor de statistieken.