Meerburg F2 pakt de koppositie

Meerburg JO9-2

F-pupillen zaterdag, F2, 3e klasse 9

14 november 2015 12:15

Na twee goed gewonnen wedstrijden moesten we vandaag aantreden tegen de nummer twee in de poule. Bij winst zouden wij als koploper goede zaken doen en twee punten loskomen van de rest. Een echte kraker dus die we moesten winnen als we kampioen willen worden.

Toen we die winderige ochtend aankwamen bij Rijnsburgse Boys keken we vol bewondering naar de grote tribune bij het hoofdveld. Daar zouden we als toeschouwers heerlijk droog en uit de wind zitten. Maar helaas, al snel bleek dat we moeten spelen op een klein vooral smal veld vol in de wind. Het zou dus belangrijk worden om het spel breed en laag te houden.

De eerste helft speelde zich vooral af op de helft van de tegenstander. Maar door de kleine ruimtes was het moeilijk om mogelijkheden te creëren. Er werd wel op doel geschoten door Cas, Stijn en Bink maar door de drukte voor het doel lukte het niet om de bal achter de lijn te krijgen. Wel was er nog wat discussie over een indraaiende corner, maar de scheids zag de bal niet over de lijn gaan en die bepaalt.

De tweede helft begon Meerburg feller. Dat werd beloond. Door goed doorgaan van de jongens kwam Bink alleen voor de keeper, bleef cool en schoot de bal rustig rechts langs de keeper.  Het tweede doelpunt kwam ook op naam van Bink.  Een verre ingooi van Nino werd door Bink met links binnen geschoten. Nu moest Meerburg ervoor zorgen dat ze dit niet meer weg gingen geven.

Gelukkig werd het nog nul-drie door een mooie actie voor Enzo. Tussen twee grote jongens in wist hij de bal aan te nemen, weg te draaien en de bal in het doel te schieten. En dit wederom met zijn rechter in plaats van zijn linkerbeen. Het bleef nul-drie en dus een belangrijke overwinning. En als de jongens zelfs met hun verkeerde been kunnen scoren belooft dat nog veel voor de komende wedstrijden. Maar als het zo doorgaat, gaat de F2 straks gewoon als koploper de winterstop in!