Meerburg D2 slaat toe tegen Teylingen D1

Teylingen D1

D-pupillen zaterdag, D2, 2e klasse 05

14 november 2015 10:45

ZOETERWOUDE - In zijn derde poging heeft Meerburg D2 zaterdag de eerste zege in de competitie behaald. Tegen Teylingen D1 werd het 3-1 voor de mannen uit Zoeterwoude. Na afloop was er tevredenheid én opluchting. ,,Dit hadden we nodig’’, zei trainer/coach Marcel Diek dan ook.

Ook was de zege verdiend te noemen. Vooral na de hervatting combineerde de thuisclub er aardig op los, hoewel het juist toen de stevige wind tegen had. Voor rust al was met twee fraaie treffers de basis voor de overwinning gelegd.

Diek sprak naderhand van twee verschillende helften. In de eerste fase kwam Meerburg misschien ‘voetballend’ nog niet helemaal tot zijn recht. ,,Toch deden we in die fase twee zeer belangrijke dingen’’, zei Diek. ,,We gaven weinig weg en sloegen toe op de juiste momenten. Dat zijn zaken waar we op de training op hebben gehamerd.’’

De altijd gevaarlijke Kadir Sahin zorgde na een snel uitgevoerde aanval voor de 1-0. De 2-0 kwam van Otis Derksen, met Sam Bajyanama en Ruben van Dijk het trio gastspelers vormend dat de blessureproblemen bij D2 opving. Opnieuw toonden spelers uit de D1 daarmee solidariteit met D2. De linkerspits rondde een vrije trap van Marius Mc Allister fraai af. Daarmee nam Meerburg een voorschot op de overwinning.

,,In de pauze heb ik er op gewezen dat we moesten proberen meer rust in het spel te krijgen. Daarmee konden we het initiatief in handen houden. Ik moet zeggen dat de jongens dat goed hebben uitgevoerd. Hoewel zij de wind in de rug hadden kregen wij de kansen. Dat we dit konden heb ik op de training al vaak genoeg gezien. Het is mooi dat het er nu uitkwam, na de mindere wedstrijd tegen DoCos van vorige week.’’

Een aardige vrije trap van Luca Bouter werd net gestopt door de keeper, Mike Jeltema schoot net voorlangs, maar Meerburg bepaalde het spel. Centraal en via links waren er mooie combinatie tussen Joppe Lammerink, de van een ribblessure herstelde Arnold Simonian en Otis, via de rechterflank zorgden Mike, Kadir en Wiek Breedeveld voortdurend voor druk. Dat alles leidde uiteindelijk tot de 3-0, opnieuw van Kadir.

Hoewel de andermaal sterke doelman Robin Gersen vervolgens nog eenmaal werd gepasseerd (3-1), kwam Meerburg niet echt meer in de problemen. Defensief hadden Max Verbeek, Finn van der Meer, Tim van der Loo en Ruben de zaak onder controle. ,,En als er al iets misging hebben we natuurlijk een meer dan betrouwbare keeper in de goal’’, zo gaf Diek nog een verklaring voor het succes.

Gert Lammerink