Meerburg D1 na slechte tweede helft onderuit

Rijnsb.Boys D1

D-pupillen zaterdag, D1, 1e klasse 04P

14 november 2015 8:30

Vandaag een belangrijke wedstrijd op het programma voor de D1, thuis tegen Rijnsburgse Boys. Traditioneel een lastige tegenstander voor ons, en ook doen zij het momenteel in de competitie prima.

De mannen van de D1 begonnen voortvarend aan de wedstrijd, eigenlijk zoals steeds in de afgelopen wedstrijden. Men grijpt de tegenstander bij de keel en drukt ze terug op eigen helft. Ook direct wat kleine mogelijkheden met schoten van afstand en mooie aanvallen via de vleugels. De wind speelde vandaag wel een grote rol, af en toe kreeg deze vat op de bal en was er geen peil op te trekken waar deze naartoe gaat. Gelukkig hebben beide partijen hier last van maar met de eerste helft de wind in de rug leverde dat een voordeel op. Na 20 minuten brak Sam B. de ban voor ons, na goed doorzetten op rechts verraste hij alles en iedereen door geen voorzet te geven maar direct het leer in de verre kruising te jagen. Een uitstekende goal en op dat moment verdiend. De tegenstander uit Rijnsburg kwam er als reactie een aantal keer gevaarlijk uit en met een vrouwelijke Usain Bolt op de rechtsbuiten was het gevaarlijk. Er was echter ook veel irritatie merkbaar in deze ploeg en dit vertaalde zich in nogal wat verbaal misbaar tegen scheidsrechter en tegenstander. Gescoord werd er niet meer en dus met een 1-0 ruststand aan de thee.
Na de rust werd Rijnsburg eigenlijk vanaf het begin sterker en sterker, gedragen door de rugwind. Meerburg verzuimde om de voetballende oplossing te zoeken, en er werd veel en onnodig de lange bal gehanteerd. Na een kwartier kregen we wel een kleine mogelijkheid via een vrije trap op links. Echter bereikte deze een Rijnsburgs hoofd en werd de bal vervolgens richting de vrouwelijke rechtsbuiten gespeeld. Met een waanzinnige sprint van eigen helft liet zij iedereen de hielen zien en schoof de 1-1 binnen. Na deze goal kon je direct zien dat het wachten was tot er weer werd gescoord, het vertrouwen was weg bij Meerburg. Er werd niet meer gevoetbald en we liepen achter de feiten aan. 10 minuten voor tijd kwam dan ook de genadeklap en scoorde Rijnsburg de 1-2.  Behoorlijk teleurstellend en gedesillusioneerd verlieten we dan ook het veld.
We moeten hier weer lering uit trekken en zorgen dat het verval tussen de eerste en tweede helft niet zo groot is. Voetballend zijn we een goede ploeg, nu moeten we gaan proberen dit een hele wedstrijd vol te houden en onszelf iets meer belonen. Zaterdag mogen we dit gaan proberen, wederom een thuiswedstrijd en ditmaal tegen UVS D2. Tot dan!