Een punt in de blessuretijd voor de E4

SEV E3

E-pupillen zaterdag, E4, 5e klasse 02

7 november 2015 12:00

Wat doet een coach van een team, dat maar niet kan winnen? In de moderne voetbalwereld wordt er dan een metal coach ingehuurd. Door de hoofdjes in de positieve mindset te krijgen hoop je dan punten te gaan halen. Zoals de presentator van Studio Sport zaterdagavond ook zegt. Alleen door punten te pakken wordt de tij gekeerd. Dus alle middelen (ja echt alles) werden aangegrepen om minimaal een gelijkspel te halen.

Zodoende stapte Frank Paap rond 11.20 kleedkamer 3 binnen om de jongens van de E4 een peptalk te geven. De laatkomers Seph en Bas moesten het gelijk ontgelden. Want de focus begint vrijdagavond. Tijdig de sporttas inpakken en zorgen dat je ouders je tijdig naar het sportpark brengt. Normaal gesproken zijn dit jongens die altijd op tijd zijn, dus voor hen extra zuur dat we dit keer pas om 12.00 aan de bak konden.

De peptalk en de goede warming up zorgden er in ieder geval voor dat er scherp en fel aan de wedstrijd begonnen werd. Boet stond zelfverzekerd in het doel. Achterin waren Joshua, Hugo en Marien heer en meester. Voorin speelden Xavi en Tygo hun mannetjes regelmatig uit en had Micha het in de spits het zwaar tegen de beste speler van SEV E3. Het tempo lag hoog en er werd goed gespeeld. Bij balverlies werd direct druk gezet. Dit zorgde ervoor dat Marien veelvuldig kon oplopen en kansen kon creëren. Het was dan ook een verdienste van het gehele team dat de beste verdediger van SEV de bal wat ongelukkig op zijn keeper terugspeelde. Zowel Micha als Tygo waren scherp door de bal te blijven volgen. Uiteindelijk was het de teen van Tygo die de bal over de lijn tikte. De voorsprong was een feit. In deze fase van de wedstrijd probeerde Meerburg de voorsprong te vergroten, maar moest Boet ook nog wel regelmatig aan de bak. Met een 1-0 voorsprong gingen de jongens de kleedkamer in. De leiding van SEV stond wat verbaasd te kijken. “Professioneel hoor, dit hebben wij nog niet eerder meegemaakt. Limonade in de kleedkamers.”

De tweede helft was de focus een stuk minder bij beide teams. Het tempo lag in ieder geval een stuk lager. SEV kwam meer in de aanval en konden de wedstrijd meer naar hun hand zetten. Binnen 10 minuten stond het 1-2. Gelukkig werden de jongens de laatste 5 minuten weer wakker en probeerde een gelijkspel er toch nog uit te halen. Vanaf de kant riep de coach van SEV dat het al tijd was, maar de scheids liet nog een paar seconde doorspelen. Sorry, je kan toch niet in een aanval affluiten. Gelukkig voor Meerburg want Bas scoorde de gelijkmaker. Puf wat een opluchting moeten Walter en Arno gedacht hebben. U begrijpt dat SEV daar iets anders overdacht.

De neutrale toeschouwer vond een gelijkspel ook wel reëel. De jongens waren goed aan elkaar gewaagd. Laten we het er maar op houden dat er gescoord werd in blessuretijd.