Meerburg D3 onderuit tegen Stompwijk D1

7 november 2015 8:30

Meerburg D3 onderuit tegen Stompwijk D1

Zoeterwoude-Rijndijk – 7 november 2015

Vandaag, 98 jaar geleden, pleegde Lenin een staatsgreep in Rusland: De Oktober Revolutie. De omwenteling wordt ingeluid met een schot van pantserkruiser Aurora op het paleis van Tsaar Nicolaas in St.Petersburg. Opstandige troepen bezetten het Winterplein van de Tsaar en nemen strategische plekken in St.Petersburg in. De volgende dag valt de regering en kunnen de bolsjewieken de macht overnemen.

Hoe anders was deze dag in 2015. Meerburg moest het opnemen tegen het eerste D-elftal van Stompwijk. Om 8.30 uur trad de formatie van Huig en Stefan aan op veld 3; gehuld in het blauwe uittenue. Vanaf het eerste fluitsignaal van scheidsrechter Marco leek het wel of Meerburg deze wedstrijd niet wilde winnen.

Stompwijk nam al snel het heft in handen en Meerburg kon maar moeilijk onder de druk uit voetballen. Als Meerburg al aanstalte maakte op het opzetten van een aanval, dan wist Stompwijk de bal meestal vrij eenvoudig af te pekken om daarna meteen de aanval te kiezen. Dat gebeurde nogal eens ‘over rechts’. Met ballen die over de verdediging naar voren werden geschoten wist Stompwijk gevaarlijk te worden. Dat Stompwijk alle kansen niet benutte was een geluk voor de thuisploeg. Op de ruststand van 0-2 viel dan ook niets af te dingen.

Na de rust kwam Meerburg goed uit de startblokken. Al na enkele minuten moest de keeper van Stompwijk ‘vissen’. Meerburg bleef de tegenstander goed onder druk zetten en er waren zelfs kansen op de gelijkmaker. Maar zoals eerder dit seizoen wist Meerburg ook vandaag het goede spel niet te belonen. De 2-2 bleef dan ook uit. Dat gaf Stompwijk weer moed; de gasten werden beter en kregen ook meerdere goede kansen op 1-3. Het was te wijten aan een gebrek aan effectiviteit dat Stompwijk niet meer afstand nam van de thuisploeg. De gehele wedstrijd overziend was de eindstand van 1-2 niet eens een slecht resultaat te noemen.

De komende week zal er weer hard getraind moeten worden. Op 14 november as staat de uitwedstrijd tegen Kickers ’69 D1 op het programma. Deze ploeg staat één plaats onder Meerburg; een belangrijk duel derhalve. De wedstrijd begint om 11:00 uur op sportpark Kickers ’69 te Leimuiden. Komt dat zien!

Uw verslaggever ter plaatse: Raymond Tefij