Meerburg D1 in het zicht van de haven naar gelijkspel

UDO D1

D-pupillen zaterdag, D1, 1e klasse 04P

7 november 2015 8:30

Na de teleurstellende nederlaag vorige week tegen Blauw Zwart stond vandaag de wedstrijd tegen UDO D1 op de rol voor de mannen van de D1. Een tegenstander die we nog kennen uit de bekercompetitie, en waar we toen met 2-1 zegevierden. Nu wederom een thuiswedstrijd, aan de bak dus!!

Zeer gedreven startten de withemden aan de wedstrijd, met veel duels die gewonnen werden en een tegenstander die op eigen helft gehouden werd. Achterin hadden we de zaakjes vanaf minuut 1 onder controle en gaven we niets weg. Aanvallend gezien werd slim gebruik gemaakt van de ruimte en drongen we flink aan. De eerste serieuze mogelijkheid kwam van de voet van Kas, die bijna een voorzet van Sam B. binnen liep maar werd gestuit door de doelman. Ook kregen we veel corners, waar je natuurlijk ook gevaarlijk uit kan worden. Zo ook bij hoekschop nummer 3, Sam V. zette voor en Kas werkte na een slimme loopactie keihard binnen; 1-0!! Na de goal ging Meerburg verder waar het bleef en op een gevaarlijk momentje na hadden de mannen de touwtjes stevig in handen. Gescoord werd er echter niet en met een 1-0 tussenstand gingen we de rust in.

Na de rust begonnen we weer zeer scherp en creeerden we een aantal kansen. Ook kregen we weer een aantal corners en vrije trappen in de buurt van de vijandige goal. Het lukte echter niet om het beslissende zetje te geven en ook de keeper van Udo groeide steeds meer met zijn reddingen en ranselde zelfs een paar ballen uit de bovenhoek. Udo zelf was vandaag niet bij machte om echt gevaarlijk te worden, maar ze bleven met een marge van 1 doelpunt natuurlijk gewoon in de wedstrijd. Op het oog was er voor Meerburg dan ook niets aan de hand, maar 1 minuut voor tijd sloeg het noodlot alsnog toe. Via een ongelukkige terugspeelbal kwam de oplettende spits uit Oegstgeest oog in oog met Wouter en schoot de gelijkmaker tegen de touwen. Zelfs UDO verontschuldigde zich bijna voor deze goal omdat het totaal niet verdiend was, maar door deze goal pakte de hardwerkende ploeg wel een punt want vlak na de goal floot de uitstekende leidsman voor het einde van de wedstrijd.

Meerburg kon zichzelf wel voor het hoofd slaan dat het zich niet eerder beloond heeft met de de vele kansen die het kreeg. Wel blijkt dat het een keiharde les was vandaag en je in deze competitie niets cadeau krijgt. Hopelijk zijn we snelle leerlingen en overkomt ons dit geen tweede keer. Voetballend groeien we elke week en je zou bijna vergeten dat dit gedeelte er zeer goed uit zag vandaag, echter moet de bal wel in het mandje om de daadwerkelijke beloning te krijgen. Volgende week nieuwe ronde nieuwe kansen!!