31 oktober 2015 “Een spannend dagje”

HVV E6

Meerburg JO11-4JM

E-pupillen zaterdag, E4, 5e klasse 02

31 oktober 2015 9:30

Nu Meerburg E4 als een na laatste is geëindigd in de beker 4e klasse is het begrijpelijk dat we in de competitie ingedeeld worden in de 5e klasse. Aan het voetbalkwaliteit van de jongens ligt het niet. Wat nog nodig is, is wat pit (het bekende wil om te winnen en de bal op te eisen) en een dozijn GELUK.

Ten aanzien van het eerste punt is de afgelopen week veel op getraind. Een tegen een situaties en passeeroefeningen zijn standaard stof. De trainingen lieten mooie acties en duels zien. Dat voorspelde veel goeds voor de komende wedstrijd.

Zaterdag 31 oktober 9.30 stond de wedstrijd HVV E6- Meerburg E4. HVV deelt haar complex met onder andere cricket. Dat zie je qua stijl dan ook terug in de kantine en kleedkamers gebouw. Echter de kleedkamers van binnen hebben volgens Seph niet veel moois.

Het is een mooi voetbalweertje. Door de laag hangende zon zoeken de meegereisde toeschouwers een plekje langs het veld. In het doel: Boet. Achter: Hugo, Marien, Seph (en Joshua). Voor: Xavi, Micha, Bas (en Tygo). Vanaf de aftrap werd er goed gespeeld. Althans in de eerste 10 minuten. Helaas werden de kansen niet benut en blijft het lang 0-0. Bij de eerste tegenstoot ging het helaas mis. De bal werd niet goed weggewerkt en na wat geklutst scoorde HVV. 1-0. Het leek net of de kopjes iets gingen hangen. De fut was eruit. Te vaak werden de duels verloren. Hopelijk na rust beter.

Vanaf de kant probeerden we de jongens vooruit te krijgen, maar het mocht niet echt baten. HVV kwam steeds meer aan voetballen toe en maakte 2-0. Het is soms verbazingwekkend hoe begeleiding (of toeschouwers) zich langs de kant gedragen. In een sprint raasde de coach van HVV zich naar de “corner” om zijn pupil nog wat instructies te geven. In theorie zal zijn ideeën vast goed zijn geweest. Onze jongens stonden goed om alles tegen te houden. In de laatste 5 minuten van de wedstrijd kreeg Meerburg een kleine opleving. Vanuit een mooie pass van Xavi schoot Bas de bal in het doel. 2-1. Hier zit meer in en kan echt nog. Dat idee hadden zij ook. Er kwam iets meer druk op de bal, maar het mocht niet baten. Na nog 4 spannende minuten floot de scheids af.

Als je vaak langs de kant van het veld staat te kijken, krijg je een beetje een gevoel van indeling. Het was dan ook verbazend te zien dat HVV haar veld zeer klein gemaakt heeft. Voor onze keeper Boet was het erg verwarrend. Hij kon veel minder ver van zijn doel af spelen, maar gelukkig had zijn collega aan de overkant daar ook last van. Dus aan het kleine veldje lag het niet. Komende week gaan we weer verder met onze standaard oefenstof. Hopelijk laten ze dat komende weekend weer mooie dingen zien.