Meerburg D1 redt het niet tegen Blauw Zwart D1

Meerburg JO13-1JM

D-pupillen zaterdag, D1, 1e klasse 04P

31 oktober 2015 10:15

Na een korte pauze voor wat betreft wedstrijden stond vandaag de eerste competitie wedstrijd in de promotie 1e klasse op het programma voor de mannen van de D1. Deze week is er wederom prima getraind en met een midweekse oefenoverwinning op zak moest vandaag Blauw Zwart worden verslagen.

Dit zou echter geen makkelijke opgave worden, aangezien we in deze ploeg tijdens de bekerpoule onze meerdere moesten erkennen. Toch startten we bijzonder goed aan de wedstrijd, met direct druk op de helft van de Wassenaarse opponent. Dit resulteerde na 5 minuten al in de openingstreffer. Sam B vloog langs zijn man op rechts en gaf een prima voorzet op Otis, die eerst zijn tegenstander uitkapte en vervolgens raak schoot. Een mooi begin en Meerburg probeerde door te zetten. Hoewel we nog enkele mogelijkheden kregen om de score uit te bouwen, kwam Blauw Zwart beter in de wedstrijd. Na enkele waarschuwingsschoten was het raak, de handige spits van Blauw Zwart passeerde zijn tegenstander en schoot hoog in de touwen. Met deze 1-1 stand kon de zwart-witte brigade opnieuw beginnen. Na een paar keer goed weg te zijn gekomen voor eigen goal kregen we na een minuut of 25 een vrije trap net over de middenlijn. Deze werd mooi aangesneden en bleef in het strafschopgebied hangen. Otis was wederom goed bij de les en kegelde het losliggende projectiel tussen de palen:1-2!! Vlak daarna floot de scheidsrechter voor de rust.

Na rust wilden de Leidenaars snel doordrukken en de start van de tweede helft was niet verkeerd. Toch gaven we het initiatief weer vrij snel uit handen en Blauw-Zwart drong meer en meer aan. Meerburg liet zich af en toe verbaal en fysiek uit de tent lokken door de tegenstander en dit kwam ons spel niet ten goed. Halverwege de tweede helft kwam de onvermijdelijke gelijkmaker, na een voorzet van links werd de bal ongelukkig in eigen doel gekopt. In plaats van direct jacht te maken op een treffer, leek Meerburg enigszins lamgeslagen door deze goal en gingen wat koppies naar beneden. Blauw Zwart rook bloed en even later kregen we ook nog de 3-2 om de oren. Hierna kwamen we er nog een keer gevaarlijk uit met een bal op de lat maar het geluk was vandaag niet aan onze zijde. Hierdoor bleven de punten in Wassenaar vandaag.

Zo kennen de mannen van de D1 een valse start in de competitie, maar hebben we natuurlijk nog een hele competitie voor ons liggen. Hopelijk hebben we wel veel geleerd van deze wedstrijd en kunnen we hier volgende week ons voordeel mee doen, in duel met UDO D1.