Teleurstelling bij E1 na onnodig verlies in Lisse

Meerburg JO11-1

E-pupillen zaterdag, E1, Hoofdklasse 02

31 oktober 2015 10:00

Zaterdag startte de Meerburg E1 de competitie met een nederlaag tegen FC Lisse E1. Een grote teleurstelling, temeer daar Meerburg in het veldspel en de duels beslist niet onderdeed voor deze altijd lastige tegenstander. Na een 2-0 achterstand bij rust kwamen de mannen en de dame van Meerburg snel terug tot 2-2, en er leek zelfs meer in te zitten. Des te teleurstellender dus dat de equipe van Frank Paap en Gerard van Driel uiteindelijk met 6-2 verlies van het veld ging.

‘Tot nu toe hebben we met het 9 tegen 9 voetbal in Lisse steeds weinig te zoeken gehad,’ merkt Frank Paap voor de wedstrijd op. Steeds werd er stevig verloren in Lisse, en de spanning is voelbaar. De E1 is hoog ingedeeld, en vandaag zal er antwoord komen op de vraag of we het niveau in de hoofdklasse 2 aankunnen.

De openingsfase is beslist voor de ploeg uit Zoeterwoude, het positiespel is goed, alle duels worden gewonnen en er komen kansen. Helaas scoort Lisse uit een vrije trap, terwijl het nog niets heeft kunnen afdwingen.  Weer volgt een fase waarin Meerburg druk zet, onder leiding van middenvelders Eric, Sam en Jurre.  Jammer genoeg lukt het niet om de spitsen goed aan te spelen, en de scherpte bij de twee Milans is er, hoewel ze een paar prachtige acties in huis hebben, ook nog nét niet. We gaan de rust in met een 2-0 achterstand, na weer afstandsschot van de aanvoerder van Lisse.

Na rust neemt de Meerburg E1 de touwtjes echter weer stevig in handen. Mees en Abel zijn ijzersterk achterin, en voorin komt er meer ruimte door het omschakelen naar drie spitsen. Alle drie zetten ze druk op het doel van Lisse, en Milan S geeft het laatste zetje: 1-2. Kort daarna maakt Milan S de gelijkmaker uit een moeilijke hoek, na een splijtende pass van Eric: 2-2! FC Lisse is het spoor echt even bijster, en alles lijkt mogelijk. Alles blijkt ook mogelijk, helaas in het nadeel van Meerburg. Een vreemde dwarrelbal valt achter Wout – die verblind wordt door de zon - in het net: 3-2. Daarna lijkt de wilskracht gebroken en begint Lisse weer lustig te combineren. Heeft het constant druk zetten op de tegenstander onze Meerburgers teveel kracht gekost? Is het een mentale kwestie? Voer voor psychologen, en voor de trainers!

‘Ik ben erg teleurgesteld,’ zegt Frank Paap na de wedstrijd. ‘Aan het einde werd er niet meer compact gespeeld, waardoor er grote gaten vielen. We moeten hiervan leren.’ Maar er is zeker ook een lichtpunt: ‘voetballend deed de Meerburg E1 vandaag niet onder voor deze tegenstander. Het is een geflatteerde uitslag, en dat gaf de trainer van Lisse ook toe.’ Met opgeheven hoofd zal de volgende wedstrijd dan ook tegemoet getreden moeten worden, als we revanche kunnen nemen op de DSO E1 in deze ‘poule-des-doods’!

Een compliment is hier nog op zijn plaats voor de uitstelende manier waarop deze wedstrijd werd geleid door een scheidsrechter uit de eigen jeugd van FC Lisse. Deze jongen was scherp, rechtvaardig en zag alles! Chapeau!

Gerwin van der Werf

Opstelling E1: Wout Knottnerus, Mees van der Schuyt, Abel Rozendaal, Emma van der Werf, Eric Sanders, Ted Wagemaker, Sam Ouwerkerk, Nathaniël Artist, Jurre Meijberg, Milan Verhoeven, Milan Schoemaker