Meerburg D2 verliest laatste bekerduel

Alphense Boys D3

D-pupillen, D2, Groep 2 17

17 oktober 2015 8:30

ZOETERWOUDE - Meerburg D2 is er zaterdag niet in geslaagd de opmars van de laatste weken door te zetten. Het team verloor zijn laatste duel in de bekerreeks, thuis tegen Alpense Boys D3. Vooral de eerste helft waren de gasten aanmerkelijk sterker, waarmee ze de basis legden voor de 3-0 zege.

In de eerste fase had Meerburg het moeilijk en stond de verdediging met Marius Mc Allister, Max Verbeek, Tim van der Loo en Finn van der Meer voortdurend onder druk. Alphense Boys was echter niet erg adequaat in de afronding en miste de meeste kansen. Bovendien greep Robin Gersen in het Meerburgse doel vaak goed in.

Meerburg kreeg aanvankelijk twee kansjes, één voor Rens Hop en één voor Kadir Sahin, maar beiden hadden geen geluk in de afronding. Ondanks alle mogelijkheden scoorden de gasten voor rust slechts één keer.

Na de hervatting kwam er iets meer rust in het spel van de thuisclub en bleef de bal wat vaker in de ploeg. Er was vervolgens ook sprake van gelijkwaardigheid. Door goed werk van Rens, Joppe Lammerink, Kadir, Mike Jeltema en Wiek Breedeveld,  kreeg Meerburg zelfs meerdere keren uitzicht op de gelijkmaker. Opnieuw ontbrak echter het geluk in de afronding en kon Meerburg niet langszij komen.

In de slotfase kwam Alphense Boys weer wat onder de druk uit. Dat leidde nog tot twee aardige treffers, waarmee het duel beslist werd.

Meerburg, met verder ook nog Vigo van der Wal, Emre Demirkurt en Ouassim Meqor in de geleden, sluit de bekercompetitie daarmee af met twee overwinning. Volgende week wacht een oefenduel met Bernardus, daarna begint de reguliere competitie voor de mannen van trainer/coach Marcel Diek.

Tegen Alphense Boys speelde Meerburg zonder de verdedigers Luca Bouter en Sam Groos. Sam viel tijdens de warming-up met een bovenbeenblessure af. Arnold Simonian raakte kort voor rust geblesseerd en moest met veel pijn zelfs voor onderzoek naar het ziekenhuis. De spits bleek enkele ribben te hebben gekneusd.

Gert Lammerink