Meerburg E1 loopt tegen eerste nederlaag aan tegen sterk DSO E1

DSO E1

E-pupillen, E1, Groep 1 05

10 oktober 2015 8:30

Soms zit het mee, soms zit het tegen, en soms heb je gewoon een tegenstander op bezoek die een klasse beter speelt. Dat laatste was zaterdag helaas het geval voor de Meerburg E1, die na drie zeges en een gelijkspel voor het eerst in de bekercompetitie tegen een nederlaag aanliep. DSO uit Zoetermeer was te sterk en won met 3-6.

Het leek er nog lange tijd op  dat het allemaal goed zou komen. Goed, we keken al na een minuut tegen een achterstand aan – de verdediging kreeg de bal even niet weg: 0-1 – maar Milan Verhoeven scoorde op ludieke wijze de gelijkmaker, na goed doorgaan op de keeper van DSO. De keeper schoot de bal tegen Milans rug: 1-1. Meerburg kwam vlak voor rust zelfs op voorsprong. Mees gaf een fraaie voorzet die Milan Schoemaker voortreffelijk binnenkopte. Alles leek nog mogelijk!

DSO kwam echter met kruit in de schoenen de kleedkamer uit voor de tweede helft. Een enorm offensief volgde, waarbij opviel hoe alle Meerburgse linies steeds een stap te kort kwamen. Ook Dilant Korbee uit de E2, die vandaag bij de hoofdmacht aantrad, kon daar met zijn schotkracht weinig aan veranderen. Veel dreiging kwam van de rechtsbuiten, die maar voorzetten bleef uitdelen alsof het kopjes koffie in de kantine waren. Dat moest wel fout gaan, en dat ging het ook. Drie kopdoelpunten in vijf minuten. Voorzet, in de lucht hangen, en bam! Echte grote-mensendoelpunten, zoals een moeder langs de lijn het treffend formuleerde. Het illustreerde dat de Meerburg verdediging over de grond moeilijk te kloppen is, maar in de lucht tekort komt. Tja, je moet op dit niveau ook overal maar goed in zijn!

In een benarde fase voor Meerburg (de 2-5 voor DSO was wel érg mooi, een uitgekookte boogbal in de kruising) wist Milan S toch nog een keer fraai te scoren, maar de spanning was uit de wedstrijd. Vlak voor tijd maakte DSO een einde aan alle illusies. Einduitslag 3-6.

Voetballes, jazeker, maar ook zou je kunnen zeggen: als we beter in staat waren geweest om ons eigen spel te spelen met snelle combinaties, en de bal op het middenveld beter hadden kunnen vasthouden, dan hadden we meer kansen gekregen. Maar verwijten zijn niet op zijn plaats. De eerlijkheid gebied te zeggen dat DSO op alle fronten beter voetbalde: sneller, vaardiger, feller en sterker. Als je dan ook nog zulke balvaste en kopsterke spitsen hebt, dan mag je jezelf echt een topploeg noemen, een verdiende koploper in de poule.

De Meerburg E1 zal er in de laatste wedstrijd ongetwijfeld alles aan doen minimaal de derde plaats te pakken in de poule. En daarna onder de immer bezielende leiding van Paap, Van Driel en Kransse verder groeien in de competitie!

Gerwin van der Werf

Opstelling E1: Ted Wagemaker, Abel Rozendaal, Emma van der Werf, Mees van der Schuyt, Sam Ouwerkerk, Eric Sanders, Nathaniël Artist, Jurre Meijberg, Dilant Korbee, Milan Verhoeven, Milan Schoemaker, (Bijna terug van blessure:) Wout Knottnerus

foto's: http://robschoemaker.zenfolio.com/meerburge1