Meerburg D3 – ‘Oude voetbalwet wordt bijna waarheid’.

WVC D1

Meerburg JO13-3

D-pupillen, D3, Groep 3 13

26 september 2015 10:00

Roelofarendsveen – 26 september 2015

In de eerste helft had Meerburg D3 het beste van het spel en leidde bij rust comfortabel met 0-3. In de tweede helft werd WVC D1 omsingeld en kwamen er goede kansen op het verder uitbouwen van de score. WVC D1 weerstond de aanvalsgolven en kwam er af en toe gevaarlijk uit met snelle counters. Meerburg D3 kon niet doordrukken en liet WVC D1 terugkomen tot 2-3. Na een slordige fase herpakte Meerburg D3 zich en bracht de eindstand uiteindelijk op een mooie 2-6.

De Weteringse Voetbal Combinatie, ontstaan uit SVOW en Alkmania, was in de eerste helft niet opgewassen tegen het bij vlagen goed spelende Meerburg D3. De meeste duels werden gewonnen, “de deur” zat op slot en de aanvallers gebruikten goed de flanken. Het was duidelijk wie de drie punten mee naar huis zou nemen: Meerburg D3! Was er bij de eerste goal nog wat hulp nodig van de keeper van WVC, de tweede en derde goals waren doelpunten uit het boekje.

In de pauze hoefde coach Stefan slechts wat ‘puntjes op de i’ te zetten en dan zou er in alle rust weer kunnen worden afgereisd naar Sportpark Meerburg. Deze wedstrijd zat in de zak.

Vanaf het fluitsignaal zette Meerburg D3 goed druk op de tegenstander. Een periode van omsingeling volgde. Er kwamen kansen, veel kansen. Helaas werden de laatste acties voor het doel van WVC net niet goed afgerond; ook ontbrak het aan geluk. En dan weet je dat die bekende voetbalwet in werking treedt. Als je zelf niet scoort, dan valt het doelpunt onvermijdelijk aan de verkeerde kant. In het eigen doel welteverstaan. Zo kon WVC met enkele snelle counters voor gevaar stichten voor het doel van Meerburg D3. Slechts een handjevol uitvallen waren genoeg om de achterstand terug te brengen tot 2-3.

Maar Meerburg D3 toonde veerkracht. Het bleef geloven in eigen kunnen. Dat resulteerde uiteindelijk in de verdiende 2-4. Daarna ging het snel. Bij WVC vloeide de kracht uit de benen. Het geloof in een stunt was verdwenen, waardoor Meerburg D3 kon uitlopen naar 2-6. Uiteindelijk was een eindstand met ‘dubbele cijfers’ mogelijk geweest als Meerburg D3 net iets doortastender en met meer overtuiging was blijven voetballen.

Aankomende zaterdag wordt er niet gespeeld in verband met Leidens Ontzet. Het is 3 oktober as al weer 441 jaar gelden dat ‘we’ die Spanjaarden (na het tweede beleg van de stad) verjoegen en dat moet gevierd worden. De thuiswedstrijd tegen Roodenburg is daarom verzet naar maandag 5 oktober 2015 om 18.30 uur. Roodenburg heeft de laatste plaats verlaten en is inmiddels opgeklommen naar de 6e positie. Dat kan dus een mooie wedstrijd worden. Komt dat zien!

Uw verslaggever ter plaatse: Raymond Tefij