D4 wint ook moeizame wedstrijd

Meerburg JO13-4JM

D-pupillen, D4, Groep 5 06

19 september 2015 8:30

Na drie makkelijk gewonnen bekerwedstrijden, moest Meerburg D4 vanmorgen naar Voorhout. Daar speelde de D4 de moeilijkste wedstrijd van het seizoen tot nu toe, maar werd toch met 1-4 van Foreholte gewonnen. Voetballend was het niet goed, maar als de persoonlijke duels gewonnen worden wordt uiteindelijk ook de wedstrijd gewonnen.

De D4 mocht aantreden op het hoofdveld van Foreholte waar het al vol dopjes stond voor de warming up van Foreholte. De D4 deed iets minder gestructureerd de standaard warming up, waarna Tico ook aan kwam. Maar bij de aftrap stond de D4 er nog in de druilende regen scherp bij. Na de aftrap had Meerburg het initiatief, maar tot echte kansen kwam het niet, terwijl Foreholte loerde op een counter.

Omdat Meerburg slordig speelde, duurde het lang voordat de eerste kans gecreëerd werd. Thijs ging goed door en legde in het strafschopgebied af op Sam die knalhard de bal langs de keeper schoot. Maar de grensrechter had zijn vlag omhoog, want tot enige commotie op de hoofdtribune leidde. Vlak daarna ging Thijs goed door en vlagde de grensrechter niet, wat hij volgens het andere deel van de hoofdtribune wel had moeten doen. En zo stond de D4 op een terechte 0-1 voorsprong. Meerburg bleef de overhand houden zonder goed te voetballen, en liep nog voor rust uit naar een 0-3 voorsprong door nog een doelpunt van Thijs en een van Guus. Daarbij moet wel worden aangetekend dat keeper Quinten een paar keer handelend moest optreden en dat goed deed.

Tijdens de rust werd afgesproken om zorgvuldiger te gaan voetballen en veel meer de zijkanten te gebruiken. Maar dat hebben niemand ooit gezien. Lange ballen dwars door het centrum, korte tikjes door het midden en solo’s die in schoonheid stierven was wat er in de tweede helft te zien was. Foreholte kwam kracht te kort om gevaarlijk te worden. Als ze al van eigen helft af kwamen dat liepen ze zich stuk op de verdediging van Edsard, Marius, Mika, Hugo en Duke. Toch wist Foreholte ook nog een keer te scoren, waarna Jurre de eindstand op 1-4 bepaalde. Geen goede wedstrijd, maar toch drie punten. Of zoals later werd gezegd: “als de slechte wedstrijden ook al worden gewonnen, belooft het veel goeds voor de rest van het seizoen.”