Meerburg D2 knokt zich naar eerste zege

ROAC D1

D-pupillen, D2, Groep 2 17

20 september 2015 10:30

ZOETERWOUDE – Meerburg D2 heeft zondagochtend de eerste zege van het seizoen geboekt. Tegen ROAC D1 werd het op eigen veld 1-0.  Na een goede eerste helft kwam het team van coach Marcel Diek na de hervatting onder druk. Door te knokken voor elke meter bleef Meerburg overeind.

Vooral daarvan had Diek genoten. ,,De jongens hebben voor dit resultaat keihard gewerkt. Daarvoor verdienen ze een groot compliment. In dit duel kwam er uit wat ik in de trainingen al had gezien. De spelers willen heel graag. Als ze zo doorgaan gaan ze nog veel meer bereiken.’’

Aanvankelijk was Meerburg gewoon beter. Met Luca Bouter en Max Verbeek zat het verdedigingscentrum opnieuw goed in elkaar, doelman Ot de Vroom greep waar nodig goed in. Op het middenveld was er vaak de rust in het spel om de aanval goed op te bouwen.

Dat leidde in de 23e minuut tot de 1-0. Kadir Sahin knalde onhoudbaar raak, na een mooie pass van Arnold Simonian. Nog voor de rust waren er mogelijkheden om verder uit te lopen. Arnold kon een voorzet van Kadir echter net niet inkoppen, een afstandschot van Joppe Lammerink werd door de doelman net uit de bovenhoek getikt.

Bij het begin van het tweede deel brak een moeilijke fase aan voor Meerburg. De tegenstander kwam beter in het spel en kreeg enkele mogelijkheden.  Diek: ,,In die fase kwamen we zelf te weinig aan voetballen toe. Mede omdat er te veel balverlies werd geleden. Dat was jammer. Aan de andere kant werd er gevochten voor elke centimeter.  Daardoor hielden we de voorsprong vast.’’

De laatste tien minuten van het zeer spannende duel waren weer in het voordeel van Meerburg D2, dat  onder andere werd aangemoedigd door meerdere D1-spelers.  Enkele aardig uitgespeelde kansen leidden tot doelpogingen van onder meer Luca, Rens Hop, Emre Demirkurt  en Tim van der Loo.  Ze hadden in de afwerking  geen geluk.

Gert  Lammerink