E1 behoudt ongeslagen status in pittig duel met RKAVV

RKAVV E1

E-pupillen, E1, Groep 1 05

19 september 2015 8:30

Zaterdag in alle vroegte knokte de Meerburg E1 zich in de stromende regen naar een gelijkspel tegen een fysiek zeer sterk RKAVV E1: 2-2. Een mannelijke pot voetbal, met als sterkhouders twee meiden, één bij Meerburg (Emma) en één minstens zo sterke bij RKAVV, en allebei leidden ze de verdediging.

Vanaf de aftrap kwam de Meerburg E1 flink onder druk te staan. RKAVV speelde snel en sterk, maar gelukkig niet altijd even geraffineerd, zodat groot gevaar voor het doel van Ted uitbleef. En tja, als een ploeg aandringt en druk geeft, komen er kansen aan de andere kant! Milan Schoemaker kreeg een dot van een kans die hij tegen de keeper aanschoot, maar maakte even later toch de 1-0, ook al is het mogelijk dat Milan V het laatste noodzakelijke tikje gaf, dat moet de doellijntechnologie maar uitwijzen (nagekomen bericht: het was wel degelijk Milan Verhoeven die op de goede plek stond en het laatste tikje gaf).

De voorsprong bracht geen rust in het spel van Meerburg. RKAVV was heer en meester op het middenveld, Meerburg bleef maar ballen inleveren. De ploeg uit Leidschendam scoorde snel achter elkaar twee keer, een beetje fortuinlijk, moet daarbij gezegd worden en keeper Ted zal niet met plezier terugkijken naar deze fase waarin de natte, gladde bal een extra tegenstander leek: 1-2. Juist daarom de complimenten voor onze (tijdelijke) keeper voor de manier waarop zich hervond in de wedstrijd, want laten we eerlijk zijn: na die tweede goal van RKAVV was er geen weifeling meer te zien en eigenlijk geen kans meer voor RKAVV.

Jurre werd het slachtoffer van het potige voetbal van RKAVV, hij kreeg een venijnige tik op de hiel en moest vervangen worden. Het hoogtepunt van de wedstrijd kwam vlak voor rust. Milan nam mooi aan met een verdediger in zijn rug, draaide weg, stoomde op naar het doel en liet de keeper kansloos met een prachtig schot in de hoek. Je moet ze zo maar eens proberen te maken, beste spitsen van Meerburg!

In de tweede helft bleef het vechten voor iedere bal. Mooi om te zien hoe de technisch zo begaafde ploeg van Frank Paap en Gerard van Driel niet verzaakte in de duels. Als het niet mooi kan, dan moet het maar, tsja, anders. Trainer Frank Paap: ‘Je moet eerder ingrijpen. Je kan wel met de tegenstander mee blijven lopen tot bij het doel, maar dan heb je toch een probleem.’

Voor beide ploegen leek duel het gaandeweg een uitputtingsslag te worden. Meerburg werd sterker, middenvelders Eric, Sam en Nathaniel kregen wat meer ruimte, verdedigers Emma, Mees en Abel haalden vakkundig de angel uit de aanval van RKAVV door goed vooruit te verdedigen. Zo leken we nog even aanspraak te maken op de overwinning. Milan V schoot een volley vlak voorlangs – het einde van een vloeiende aanval. In de slotfase kwamen de Zoeterwouders toch weer onder druk te staan, maar de verdediging wist van geen wijken, keeper Ted bleef alert en tot echte kansen kwam het niet meer.

Frank Paap: ‘Op een gegeven moment moet je die 2-2 dan maar koesteren en dat gelijkspel eruit slepen’. Spannend bleef het wel, tot het laatste fluitsignaal van onze scheids Arjen Knottnerus, die het scherpe duel goed onder controle hield.

Gerwin van der Werf

foto's: Rob Schoemaker
meer foto's op http://robschoemaker.zenfolio.com/meerburge1

Opstelling E1: Ted Wagemaker, Abel Rozendaal, Emma van der Werf, Mees van der Schuyt, Sam Ouwerkerk, Eric Sanders, Nathaniël Artist, Jurre Meijberg, Milan Verhoeven, Milan Schoemaker