Meerburg D1 boekt wederom ruime overwinning

Meerburg JO13-1JM

D-pupillen, D1, Groep 2 04 - 1e klasse

12 september 2015 8:45

Na de ruime overwinning van vorige week zaterdag konden we deze week met vertrouwen richting de volgende tegenstander. Op bezoek bij Rijnvogels D1 wilden we onze tweede overwinning in de beker veiligstellen en een goede basis neerzetten vor de rest van de competitie.

In de trainingsweek voorafgaand aan deze wedstrijd was er, op enkele organisatorische aspecten na, prima gewerkt door de mannen en dat gaf vertrouwen. We wilden deze wedstrijd graag goed en fel beginnen, en met die instelling floot de scheidsrechter voor het begin. Het duurde even voor we onze tegenstander goed konden vastzetten, maar we zorgden wel voor een overwicht in de eerste 10 minuten. Dit resulteerde direct in een aantal kansen, en na een uitbraak over links kon Yannick na een prima pass van Niklas voor de 0-1 zorgen. Na de goal was het wel oppassen geblazen, want een foutje kan dodelijk zijn. Gelukkig verdedigden we goed en hadden Stijn en Finn op enkele schoonheidsfoutjes na de boel goed voor elkaar. Na goed druk zetten prikte Yannick slim zijn tweede goal binnen en deze goal gaf lucht aan het team. We gingen steeds beter spelen en een aantal combinaties waren echt om van te smullen. Toch kwam Rijnvogels terug in de wedstrijd door na een aanval over rechts de 1-2 te maken. Met deze stand floot de scheidsrechter voor de rust.

Na de rust probeerden we direct weer het spel te maken en kansen te creeeren. Het duurde wel enige tijd voordat we de bevrijdende goal konden maken en je weet dat je hem ook zomaar kunt tegenkrijgen als je niet uitkijkt. Gelukkig voor ons lette Otis goed op en schoot de 1-3 binnen. Na de goal was het verzet gebroken en hadden we het heft volledig in handen. Op het middenveld soleerde Sam als nooit tevoren en achterin gaven we niks meer weg, met name Niklas speelde de wedstrijd van zijn leven en was nagenoeg foutloos vandaag. Via 2 uitstekende goals van Kas liepen we uiteindelijk uit naar 1-5 en toen vond de prima leidsman het welletjes en floot voor het einde.

Wederom een goede overwinning voor de mannen van de D1 en na de eerste 3 bekerwedstrijden kunnen we nu langzaam gaan kijken of een hoge klassering mogelijk is in onze bekerpoule. Volgende week staat een nieuwe pot op het programma, ditmaal tegen HVV D2 thuis. Tot dan!