Meerburg D2 laat Kickers ontsnappen

Kickers'69 D1

D-pupillen, D2, Groep 2 17

5 september 2015 10:15

ZOETERWOUDE - Letterlijk en figuurlijk begon de dag voor Meerburg D2 met een zonnetje en eindigde met een paar donkere wolken. Aardig  spel in de openingsfase leidde tegen Kickers ‘69 D1 voor de formatie van coach Marcel Diek en teammanager Geert Jan Hop al snel tot een voorsprong van 2-0. Een stevige hoosbui leek de ‘swung’ bij de thuisclub weg te spoelen. De Kickers sprongen vervolgens alle kanten op, 2-8.

De ervaren trainer Marcel Diek raakte echter niet in paniek van de tweede opeenvolgende nederlaag. ,,Op de eerste plaats zijn we nog in de opbouwfase. Bovendien maken we fouten die typerend zijn voor eerste-jaars D-spelers. Het is nog wennen aan de nieuwe omstandigheden. We spelen vaak nog te kort, terwijl we juist diep moeten spelen als het moment zich er voor leent.’’

Het soms nog maken van de verkeerde keuzes had nog wat te vaak balverlies tot gevolg. De tegenstander profiteerde daarvan door zeer snel om te schakelen. De Kickers waren vrijwel allemaal een kopje groter dan ‘onze jongens’. Een paar grote passen en er stonden er weer twee of drie vrij voor doelman Wouter Koeman, wegens een blessure van Robin Gersen opnieuw even geleend van de D1.

Naast Robin ontbraken ook Marius Mc Allister en Max Verbeek bij de thuisclub, juist net de mannen met ervaring. Nu speelde Diek, met uitzondering van Kadir Sahin en Finn van der Meer,  vooral met spelers die net de overstap uit de E hebben gemaakt. Met het nodige talent, maar het moet allemaal nog een beetje groeien.

Door enkele goede reddingen van doelman Wouter en goed werk van het centrale duo Luca Bouter en Tim van der Loo (geassisteerd door de backs Sam Groos en Finn van der Meer), bleef Meerburg in de openingsfase overeind. Daarna kwam de thuisclub meer in het spel. Dat leidde tot mooie treffers van spits Rens Hop (Mike Jeltema en Ouassim Meqor begonnen op de vleugels) en Emre Demirkurt. ,,Het zag er in die fase goed uit’’, vond Diek.

Daarna ging het mis. Nog voor rust kwam Kickers op voorsprong, 2-3. Na de hervatting schoot de club uit Leimuiden er nog eens vijf in.

Lichtpuntjes aan de kant van Meerburg waren er ook in die fase wel. Er was een aardige vrije trap van Kadir, Vigo van der Wal en Wiek Breedeveld hadden aan de rechterkant een paar leuke combinaties, na een pass van Joppe Lammerink was Arnold Simonian nog even gevaarlijk. Tot treffers leidde dat echter niet meer.

Gert Lammerink