Meerburg D2 zet stapjes in goede richting

Meerburg JO13-2JM

D-pupillen, D2, Groep 2 17

29 augustus 2015 8:30

WOUBRUGGE - Meerburg D2 heeft zaterdag de allereerste wedstrijd verloren. Helaas geen oefenpot, maar gelijk de beker in. Bij Woubrugge D1 werd het 6-3 voor de thuisclub. Toch waren er vooral blije gezichten rond de selectie uit Zoeterwoude. ,,We zijn aan het groeien’’, zei trainer Marcel Diek.

De eerste stapjes in de goede richting werden in de tweede helft gezet. Diek: ,,In de eerste helft speelden we nog een beetje als E-pupillen op een half veld. Veel spelers moesten nog wennen aan het grote veld. Na de hervatting ging het al veel beter. Er werd veel meer gebruik gemaakt van de ruimte. Daardoor kwamen we aan voetballen toe.’’

Met optimisme kijkt de coach daarom vooruit. ,,Vergeet niet dat dit pas onze eerste wedstrijd was. We zijn nog op zoek naar de juiste samenstelling en de juiste posities. In zekere zin beschouw ik deze bekercompetitie nog als een soort van voorbereiding. Straks als de competitie begint moeten we er echt staan.’’

De tegenstander, een elftal bestaand uit tweede-jaars D-voetballers, was fysiek wat sterker en soms een kop groter. Ze probeerden dat uit te buiten door van afstand te schieten tegen de wat kleinere opponent. Van de zes tegentreffers betrof het in vijf gevallen schoten van afstand. Slechts één keer werd doelman Wouter Koeman, even ‘geleend’ van D1, van dichtbij gepasseerd.

Hoewel het halverwege 3-0 was, stond de in eerste instantie uit Fin van der Meer, Max Verbeek, Luca Bouter en Sam Groos bestaande defensie niet echt onder druk. Af en toe schoot de thuisclub van ver op doel, dat was het zo’n beetje. Aan de andere kant leidde het balbezit van Meerburg aanvankelijk helemaal niet tot kansen.

Hoewel Wouburgge kort na de aftrap nog twee keer toesloeg, zette de formatie van aanvoerder Marius Mc Allister het duel na de hervatting naar zijn hand. De opbouw van achteruit werd verzorgder, de middenvelders hielden de bal meer in de ploeg en de aanvallers werden beter bediend. Diek: ,,Vanaf dat moment zag ik wat wij kunnen. En ik weer zeker dat het de komende weken beter wordt.’’

Arnold Simonian was het aanspeelpunt voorin en zette zijn goede spel van vorig seizoen in de E2 moeiteloos voort. Twee keer goed doorzetten leidde twee keer tot een treffer van de spits. Nummer drie van Meerburg kwam op naam van Rens Hop, na een pass van Joppe Lammerink uit het midden.

Joppe kreeg zelfs nog een kans op de 6-4, maar na heel mooi terugleggen van Ouassim Meqor schoot hij over. ,,Als die bal er was ingegaan hadden we nog een spannende slotfase gekregen’’, blikte Marcel Diek naderhand terug. ,,Voor mij is echter de vooruitgang die we de tweede helft hebben geboekt veel belangrijker. Hier gaan we mee verder.’’

kijk hier voor het fotoverslag

Gert Lammerink