Meerburg E4: bewaart het beste voor het laatste

Meerburg JO11-4JM

E-pupillen zaterdag, E4, 5e klasse 01

2 mei 2015 10:00

Met de afwezigheid van de langdurig geblesseerde sterkhouders Dilant en Milan speelde de E4 een uitwedstrijd tegen GOL Sport. Meerburg had de ene na de andere kans maar was sportief naar de tegenstander en hield het slechts bij 0-2.

Door de afwezigheid van Dilant en Milan kreeg de E4 de beschikking over Damien en Teun Z van de F1. Na het voorstelrondje en een korte voorbespreking op de wedstrijd werd er snel begonnen met de warming up. Doordat er weinig gepraat werd in de warming up was het snel duidelijk dat het vandaag met de concentratie wel goed zat.

De E4 begon wat slapjes aan de wedstrijd doordat de jongens van GOL Sport een stuk groter en vooral zwaarder waren dan de overwegend kleine en lichte spelers van de E4. Gelukkig bestond de defensie uit verdedigers die hier geen moeite mee hadden. Ruben was de enige speler van de E4 die zijn fysieke kracht kon gebruiken tegen de slappe aanvallers van GOL Sport. Chiara vecht altijd wel door ongeacht hoe groot of zwaar de tegenstander is en de aanvallers van GOL Sport wisten niet wat ze met Robin moesten die steeds wachtte met instappen. Na het inbrengen van aanjager Joey en Teun kwam de E4 wat sterker in de wedstrijd. Deze spelers brachten wat meer creatieve inbreng in het team en dit had de E4 ook nodig om de tegenstander kapot te spelen. Vanaf dit moment was het een waar spektakel om naar de E4 te kijken. Het spel speelde zich vooral af op de helft van GOL Sport met enkele mooie combinaties aan de zijkanten van Billy, Cas, Joey en Teun. Ook de verdedigers Abel, Chiara, Robin en Ruben zorgde met enkele mooie passes naar de zijkant voor de inleiding van vele aanvallen.

Zoals wel vaker bij Nederlandse voetbal werden er vele kansen gecreëerd maar mede door de sterke keeper van GOL Sport niet gescoord. Het was uiteindelijk invaller Teun die zichzelf met een mooie actie vrijspeelde en spits Joey vrij zag staan. Joey laat dit soort kansjes niet onbenut en zorgde voor de 0-1, eindelijk kon je wel zeggen. Met de wetenschap dat dit niet genoeg is bleef Meerburg druk houden op GOL Sport. GOL Sport had weinig in te brengen waardoor invaller Damien niet kon laten zien wat een goede keeper hij is. Hij vond dit niet zo erg want nu kon hij enkele mooie lange ballen geven op de goed spelende buitenspelers Billy en Teun. Uiteindelijk zorgde een rebound van Billy voor de bevrijdende 0-2 voorsprong.

Hierna werd er door de scheidsrechter nog alles aan gedaan om GOL Sport een beetje te helpen om van de eigen helft te komen. Hij floot voor enkele prima verdedigende acties van onder andere Cas en Ruben. Abel zat zich hier behoorlijk aan te ergeren langs de lijn en heeft een groot deel van zijn wisselbeurt gebruikt om hierover te klagen en te mopperen. In het veld bleef de E4 kansen creëren richting de goal van GOL Sport maar gescoord werd er niet meer.

Zodoende stond er als eindstand een magere 0-2 op het scorebord. In de nabeschouwing waren er alleen maar complimenten voor het uistekende spel wat de E4 vandaag liet zien. Het enige verbeterpunt is het afronden van de vele kansen die gecreëerd werden. Hier hebben ze bij de Nederlandse profclubs ook moeite mee dus dit doet niks af aan de kwaliteit van deze uistekende spelers.

Aangezien deze wedstrijd de laatste competitiewedstrijd van het seizoen was, werd er gezamenlijk afgesloten bij Meerburg. Dit onder het genot van een patatje, drankje en een quiz onder quizmaster Jelle. De quiz leek meer op een rondje schreeuwen en hopen op het goede antwoord in plaats van het nadenken hierover. Na de luidruchtige quiz was het tijd voor een persoonlijk verhaaltje per speler over zijn kwaliteiten en één verbeterpunt. Afgezien van Chiara die het niet eens was met het lief en schattig vonden de spelers het leuk en ook nuttig om het verhaaltje te lezen. Hierna werden de verhaaltjes onder leiding van juffrouw Chiara uitvoerig geïnspecteerd op taal- en spelfouten. Nadat ook dit was gebeurd hebben de spelers nog even gevoetbald en komt het einde van het seizoen steeds dichterbij.

Als afsluiter een korte samenvatting van de meest opvallende eigenaardigheden van de negen toppers van de E4.

- Abel kan af en toe flink mopperen in zijn wisselbeurt als het niet helemaal loopt.

- Billy schreeuwt in de kleedkamer meer dan dat hij praat.

- Cas is soms een beetje bijdehand als er vragen gesteld worden.

- Chiara kan af en toe irritant zijn, als het niet gaat zoals zij graag wil.

- Dilant gebruikt de training om bij te praten met grote vriend Ruben.

- Joey vindt het jammer dat er ook getraind moet worden iedere maandag en woensdag.

- Milan zit altijd te mopperen als het partijtje wordt onderbroken op de training.

- Robin is altijd als laatste aangekleed en klaar met douchen.

- Ruben wordt af en toe een beetje gek van het woord concentratie.