F2 vecht zich terug

Alkmania F1

F-pupillen zaterdag, F2, 3e klasse 6

18 april 2015 8:30

Vorig week speelde de F2 tegen BSC in Benthuizen. De dagen voor de wedstrijd was het al heerlijk weer. Het soort weer waar onze jongens van de F2 van houden. Dus vol verwachting begonnen we aan de wedstrijd. Meerburg startte goed. BSC had nog geen balcontact gehad of het stond al 1-0. Wat gaan we nu meemaken? Met veel geluk bleef deze stand ook staan tot na de rust. Binnen 10 minuten gaven we de wedstrijd weg. In de slotfase kwamen we nog iets terug. De eind stand kwam op-4-2.

Vandaag krijgen we Alkmania op bezoek. Een ploeg die we dit seizoen al een paar keer zijn tegengekomen. Het begon aan het begin voor de beker. De nog onwennige ploeg kon weinig weerstand bieden en verloor dik. In de competitie mochten we eerst uitspelen. Voor de trouwe lezers, dat was die ene wedstrijd die eerst afgelast was, maar toen werd verplaatst naar de buurgemeente. De wedstrijd waar onze jongens compleet weggespeeld werden. Dus u begrijpt we waren niet echt hoopvol vooraf. Waarschijnlijk voelden de jongens dat aan, want de een had last van zijn lies. De andere van zijn teen en weer een ander van zijn oog. De pijntjes van een lange seizoen (met helaas veel nederlagen) komen naar boven. Het kostte de leiders veel moeite om de jongens de gebruikelijke jel te laten zeggen. Uiteindelijk kwam het met veel overtuiging toch eruit. Dat zag je dan ook terug in de wedstrijd.

De opstelling was als volgt: Boet in het doel; Klaas, Seph en Joshua achterin. Xavi, Bas en Emil in de voorhoeden. Micha was nog even wissel, want die was vandaag zwevend.

De eerste 5 minuten werd er fel gevoetbald. Alkmania was erg verrast. De coach bleef de jongens maar bij de les roepen. Dit hoeft hij niet bij hun keeper te doen. Hij liet zich niet verrassen.

Het zal ongeveer in de 12e minuut zijn geweest toen de spits van Alkmania een schot loste. De bal blijft mooi hangen in de lucht en viel in een hoge boog net achter Boet. Wat een pech, we stonden 1-0 achter. De jongens baalden hier zichtbaar van. Langzaam kreeg Alkmania weer de grip op de wedstrijd. Als bloedhonden stortten zij zich sportief op de bal. Verdedigend werden we weggespeeld. 2-0, 3-0 en 4-0 volgde snel. Gelukkig waren de eerste 20 minuten snel om.

In de rust werden de jongens fel toegesproken. Meer druk op de bal en weer feller voetballen. De wedstrijd is nog niet verloren. Soms moet je als coach iets bozer zijn, misschien dat de boodschap dan beter overkomt.

Vanaf de aftrap werd er meer druk gezet en werd er ook weer gecombineerd. Vanuit links nam Xavi zijn hoekschop. Helaas kopte Seph deze bal net naast. Het had zeker meer verdiend. Het team kreeg vertrouwen. Zo kwam het ook dat Bas van de zijkant werd aangespeld en de bal netjes kon intikken. Meerburg kwam terug in de wedstrijd. Maar Alkmania liet dat niet helemaal toe. Bas werd vrijgespeeld en liep alleen op de keeper. Deze kwam goed uit en verkleinde zijn doel. Het lukt niet om nog een doelpunt te maken. We zeggen maar zo 1-0 winst in de 2e helft, maar de uitslag is 1-4.

Volgende week staat er weer een belangrijke wedstrijd op het programma. Onze laatste thuiswedstrijd. Olympia doet het de laatste weken ook erg goed. Zal het ons toch gaan lukken om puntjes te gaan halen?