VALENTIJNSCADEAU VOOR DE F2

Sportlust '46 F2

F-pupillen zaterdag, F2, 3e klasse 6

14 februari 2015 9:45

In de aanloop naar de wedstrijd Meerburg F2 tegen sportlust F2 werd er woensdag scherp getraind. Dit keer waren beide begeleiders (de trainairs in opleiding) aanwezig. Zij konden hun theoretische kennis een keer uittesten op hun eigen jongens. Mogelijk dat dit effect had want er werd erg goed getraind. Vol verwachting fietsten wij zaterdagochtend weer naar het complex van Meerburg.Bij aankomst zagen we nog net dat de meiden hun doelpuntje maakte tegen Alkmania (als ik mij niet vergis). Langs de lijn stond een gedreven coach die zijn meiden duidelijk instrueerde.

Tijd voor een bakkie. Even de ballen oppompen. In de tussentijd speelden de jongens op het panna veldje hun wedstrijdje. Het wordt tijd om om te kleden en de jongens voor te bereiden op de wedstrijd. De verwachtingen zijn hoog, want de uitwedstrijd hadden wij met 3-1 gewonnen. Zouden we deze keer weer kunnen winnen? Onder toeziend oog van de hoofdtrainer maakten de jongens hun warming up. Zelfs Boet werd door zijn trainer van de maandag  onderhanden genomen. Ook de begeleiders werden door de sponsor verrast met bijpassende warme jassen. Nu is het zichtbaar een team.

Klokslag 9.45 wordt de wedstrijd gestart. Heel even was er verwarring want Sportlust speelt in rode shirts net als onze keeper. Gelukkig kon dit snel verholpen worden. In de achterhoede: Joshua, Micha, Seph en Klaas. In de voorhoede: Tygo, Bas, Xavi en Emil.

Vanaf de aftrap waren de jongens bij de les. Er werd goed gecombineerd en druk gezet op de bal, Sportlust bood echter wel goed tegenstand. Het werd spannend, net voor rust lukte het Emil om via een fraaie afstandsschot het net te raken.

Een lekker gevoel om met 1-0 de rust in te gaan.

Na de limonade verzwakte de F2 niet. Micha zette de aanvallers goed onder druk en met een mooie pas op Bas, wist Bas met een volley het net te vinden. 2-0! Door de felheid van beide kanten moest de wedstrijd wel eens stilgelegd worden voor een blessure behandelingen.

Zo kwam het dat de keeper van Sportlust de bal had en de scheid het spel even stil legde om een gewonde speler wat aandacht te geven. Door verwarring schoot Emil de bal mooi in het doel, maar helaas werd het doelpunt niet toegekend. De scheids solliciteerde naar een blauwe kaart.

Het spel ging goed verder en het was weer Bas die het derde doelpunt op zijn naam zette.
Nadat hij eerder in een één op één situatie in de handen van de keeper schoot. Bas is toch meer voor de moeilijke doelpunten.

Van de kant van Sportlust kwam er ook wat tegengas.Boet kwam iets te ver uit zijn doel en pakte de bal. Ja ook bij de F’jes moet je een keer voor hands fluiten. Uit deze vrije trap kwam een mooi schot op doel. Het was ongelofelijk, maar Boet dook naar links en met zijn teen trapte hij de bal uit het doel! Echt wat een fantastische reactie!

Zo eindigde deze wedstrijd in een mooie overwinning. De komende twee weken nemen we even rust. Fijne vakantie tot 7 maart. Want dan staat de uitwedstrijd tegen Nieuwkoop op het programma.