ÉÉN MOOIE HELFT NIET GENOEG

VELO E1

E-pupillen zaterdag, E1, Hoofdklasse 3

14 februari 2015 10:00

ZOETERWOUDE – Een bijzonder goede eerste helft tegen VELO is voor Meerburg E1 zaterdag niet voldoende gebleken voor de zege. Met mooi spel leidde het team van de trainers Frank Paap en Gerard van Driel halverwege met 3-2. Vooral door vier treffers in vijf minuten tijd draaide de koploper uit Wateringen in het tweede deel de rollen om, 4-8.

Desondanks was er bij de aanhang toch sprake van enige vreugde. Meerburg  begon aan de wedstrijd zoals iedereen het graag wil; aanvallend, met passie en vol techniek. Tot drie keer toe kwam de formatie op voorsprong.  ,,Het ging geweldig’’, vonden ook de coaches. ,,Helaas hebben we het niet weten vast te houden.’’

In beide kampen was er sprake van enthousiasme, toen de spelers halverwege gingen rusten. Twee offensief ingestelde teams, weinig overtredingen, mooie kansen en aardige treffers.  Eigenlijk was er in grote delen van de tweede helft ook sprake van een zekere gelijkwaardigheid, op een funeste fase van Meerburg van een minuut of vijf na. Daarin werd de wedstrijd weggegeven, van 3-2 voor naar 6-3 achter.

Na een mooie aanval via Rens Hop en Boudewijn Meijles zorgde Emre Demirkurt voor de 1-0 voor Meerburg.  Rens  zelf knalde de 2-1 binnen.  Na weer een gelijkmaker zette Emre de thuisclub opnieuw op voorsprong, nu na een mooie actie van Joppe Lammerink aan de rechterkant.

Meerburg dwong meerdere kansen af.  Het vertrouwen leek na enkele moeilijke duels volledig terug in de selectie.

Na de hervatting werd Meerburg echter geconfronteerd met  de harde werkelijkheid van voetballen in de hoofdklasse. Momenten van onoplettendheid worden onmiddellijk afgestraft, een minder fase heeft desastreuze gevolgen. Dat leidde tot de vier treffers voor VELO die het  duel deden kantelen.

Bij 6-3 was het duel gelopen.  Wel kwam Meerburg weer wat beter in het spel.  De gasten scoorden in gewonnen positie nog twee keer, voor Meerburg was Rens nog een keer succesvol

Uw speciale reporter Gert Lammering