Meerburg D1 laat na om Foreholte pijn te doen

D-pupillen zaterdag, D1, Hoofdklasse D

28 februari 2015 8:30

Honsbeek, W.

Vandaag een nieuwe uitdaging voor de mannen van de D1, de thuiswedstrijd tegen Foreholte D1. Met enkele vakantiegangers afwezig in de selectie vandaag, maar met invaller Jim uit de D2 wilden we laten zien dat we op de goede weg zijn in de competitie.

Na de warming kregen we echter direct een tegenvaller te verwerken omdat Jim, die de laatste wedstrijden goed gespeeld heeft bij ons, bij het positiespel door zijn enkel ging en niet kon starten. Hierdoor kwam de ongetrainde Matthias op de linksback positie te spelen, en met deze gekunstelde verdediging begonnen we aan de wedstrijd. De mannen begonnen scherp, en het spel speelde veelal af op de helft van Foreholte. Na een aantal kansen te hebben gehad kwamen we ook op voorsprong, toen Senna vanaf de rand van de zestien beheerst de bal in de linkerhoek stuurde. Op dat moment een verdiende voorsprong gezien het spelbeeld. Even later was het weer raak, toen Ab de bal ontving na een mooie aanval over rechts. Na een kleine stuit nam hij de bal op de linkerpantoffel en liet de keeper kansloos: 2-0!! Er was eigenlijk niets aan de hand in deze helft want we kwamen amper in de problemen achterin en kregen zelf voldoende kansen. Toch liepen we vlak voor rust nog tegen een tegentreffer aan toen Olivier de bal wilde wegwerken maar de bal volkomen verkeerd raakte, de spits van Foreholte maakte geen fout en bracht de spanning terug.

De tweede helft begonnen we niet goed, Foreholte wilde direct doordrukken en de gelijkmaker forceren. Olivier was helemaal scherp na zijn foutje, en ranselde de ene na de andere bal uit zijn goal en hield ons absoluut op de been in deze fase. Toch was het na een kwartier in de tweede helft uit met de pret en kreeg Foreholte loon naar werken: 2-2. Na deze goal probeerde we ons enigszins te herpakken en dat lukte, we kwamen weer beter van onze helft af en opbouwend leek er weer iets meer zekerheid in te komen. Na een mooie aanval die alleen kon worden gestopt met een overtreding kregen we een uitgelezen kans via een vrije trap op de rand zestien. Dyani bleef rustig en met een mooie trap verdween de bal achter de keeper van Foreholte. Foreholte wilde na deze goal alles of niets gaan spelen en gaven daardoor veel ruimte weg. Na een weggewerkte bal kon Senna ook nog alleen op de keeper af hierdoor maar via de paal hobbelde zijn inzet helaas naast. In een uiterste poging via een corner kreeg Foreholte alsnog zijn gelijkmaker. De boomlange centrumverdediger kreeg de bal op zijn hoofd en via een boog plofte de bal in het doel. Een domper voor ons en niet veel later floot de scheidsrechter voor het einde.

We zullen ons deze week moeten vasthouden aan de goede eerste helft waarin we prima speelde. Wel moeten we ons echt gaan richten op het feit dat het verval zo groot is richting de tweede helft, en we in deze fase veel te makkelijk het kaas van het brood laten eten en we de tegenstander sterker maken. Een wedstrijd als deze moet eigenlijk voortijdig in het slot worden gegooid of over de streep worden getrokken. Op dit moment zijn we hiertoe nog niet in staat en zullen we hiermee aan de bak moeten. Volgende week nieuwe ronde nieuwe kansen in duel met Voorschoten 97.