Meerburg pakt 3 punten uit bij Noordwijk

2203HM
NOORDWIJK ZH

Opstelling Meerburg VR1

Het weer aan Noordwijk aan Zee weerspiegeld de wedstrijd van vandaag. Met flinke tegenwind werd aan de wedstrijd begonnen en in de beginfase tasten beide elftallen elkaar af. De spanning was voelbaar maar de wind was een echte spelbreker om leuk voetbal te kunnen laten zien. Tegen de wind in spelen is altijd lastig en op momenten wist de tegenstander daar goed gebruik van te maken. Positiespel was verzorgd maar achterin verliep het soms wat slordig. Veel onnodig balverlies. De wil om te winnen was bij beide elftallen zeker te merken. Meerburg op de 2e positie achter SVC'08 en Noordwijk die op de 3e plek in de nek hijgt. Dat geeft toch wel wat extra spanning.

In het laatste kwartier van de eerste helft wist Noorwijk toch te scoren. Waardoor Meerburg met een 1 tegen 0 achterstand de rust in ging. Tweede helft speelde ze met de wind in de rug en dat maakte het voetballen iets eenvoudiger. Meerburg begon sterk aan de tweede helft op het kunstgras van Noordwijk. Noordwijk wilde graag voetballen en dat gaf ook voldoende ruimte voor Meerburg om hun spel te spelen. De gelijkmaker kwam er uiteindelijk door een rust vanaf het middenveld en een mooi pass van Emma op Nienke die door kon lopen om de bal in het net achter de keepster te schieten. Het gelijkspel was een feit. Nu erop en erover moet Meerburg gedacht hebben.

Er werd voldoende aangedrongen, schoten op het doel gelost en mooie combinaties gemaakt. Met het sterke middenveld en slim voetbal van sommige speelsters lukte het om een corner te forceren. Coco stond bij de cornervlag om een voorzet te geven in de 16. En de strakke voorzet volgde waarop Nisha met een onnavolgbare zwarte band karatetrap de bal richting doel schoot. Recht op Sharon af die bijna op de doellijn stond meer de vertegenwoordiging van geest had om over de bal te stappen annex springen. Daardoor belande de bal in het doel van Noordwijk en was het 1 tegen 2. Deze winst hebben we niet meer uit handen gegeven en namen de 3 punten mee naar huis. Mooie uitkomst en deze kreeg extra glans doordat SVC'08 punten heeft laten liggen door gelijk te spelen bij ROAC/MMO combinatie. En zo sta je dan in de stand voor nu op de 1e positie.