Laatste duel winterperiode

2382AZ
ZOETERWOUDE

Opstelling

Na de lange winterstop konden de vrouwen eindelijk weer een wedstrijd spelen. De inhaal wedstrijd tegen Docos 2 vrouwen. De voorbereiding na de winterstop had duidelijk zijn vruchten afgeworpen en de omzetting binnen het elftal bleek een goede uitwerking binnen het veld. Het oude 4-3-3 systeem werd vervangen door het nieuwe 4-4-2 systeem. Met een duidelijke as op het middenveld en buitenspelers die het veld groot en breed houden. Ook blijkt de hoofdtrainer meerdere plekken met meerdere speelsters te kunnen opvullen. Ook fijn om te zien dat de langdurig geblesseerde speelsters ook weer te zien zijn binnen de lijnen zoals Joyce en Chiara. Al is de hoofdtrainer wel voorzichtig met de belasting en inzet want de vrouwen willen wel.

De eerste 10 minuten van de eerste speelhelft leverde vooral slordig voetbal op aan beide kanten. Het is toch een mentaal dingetje dat Meerburg gaat afwachten wat de tegenstander gaat doen. Als ze meer vanuit eigen kracht de wedstrijd gaan beginnen zal de start heel anders zijn maar daarna liepen de combinaties met elkaar fantastisch. Achterin is veel vertrouwen en alle tegen-aanvallen worden voetballend opgelost. Geen paniek schoten vanuit achteruit naar voren maar gewoon de bal het werk laten doen.

Ook voor het aanwezige publiek was het een aangename wedstrijd om te kijken. De speelsters van Meerburg wisten het doel prima te vinden en uiteindelijk gingen de meeste doelpunten er gemakkelijk in. Er stond echt een elftal en voor elkaar aan het knokken waren en waar samenspel de motivatie grondslag was om uiteindelijk 10 minuten voor tijd in de tweede helft met 7 - 0 van het veld te lopen. De tegenstanders hadden het wel gezien. Meerburg was echt te sterk voor Docos 2.

Mentaal zouden de meiden nog wat sterker mogen zijn. Het geloof in eigen kunnen ontbreekt nog wel eens en volledig ten onrechte. Als elftal (de sfeer is goed en niemand doet voor elkaar onder) staat er echt een groep geweldige meiden met kaderleden die er natuurlijk met hun er voor 100% voor gaan. Dat belooft wat de tweede helft van het seizoen. Belangrijkste blijft lekker spelen met veel plezier. En probeer blessure vrij te blijven zodat iedereen aan spelen toekomt.