RCL heeft uiteindelijk het nakijken

Meerburg VR1

RCL VR2

27 september 2022 20:15

O. van den Berg

opmerkingen

Wederom; tweede helft starten we iets anders.

Sportpark Meerburg
Hans Ecklplein 1
2382AZ
ZOETERWOUDE

Opstelling

Het is een prachtige avond met een licht regenachtig tintje. De lichtmasten zorgen voor een aparte sfeer op het veld en de lichtplekken worden door de regen onheilspellend. De juiste sfeer voor deze wedstrijd. Na de warming up staan de beide elftallen te popelen om te gaan starten. Het verlossende fluitsignaal gaat en we zijn begonnen.

Er zijn kansen over en weer en RCL heeft wel vier keer de kans gehad om een doelpunt te maken maar de voorhoede hadden hun vizier nog niet scherp. Er is deze helft geen sterker elftal aan te geven. Tot het moment dat RCL door de achterhoede doorbreekt en hard links in het doel schiet tegen de netten aan. Anouk van Dam heeft de nul niet kunnen houden. Wat nee, daar komen we goed weg.

Voordat de speelster van RCL het shot loste op het doel had de scheidsrechter het eerste fluitsignaal voor de rust al gegeven. Einde wedstrijd en doelpunt telt niet. Iedereen kon in de rust even bijkomen van dat moment. Tweede helft kwamen de vrouwen van Meerburg scherper de kleedkamer uit en voerde na het fluitsignaal de druk bij RCL op. RCL is de tweede helft niet meer gevaarlijk geweest en Meerburg zette steeds meer druk op de tegenstander.

Prachtige combinaties gevolgd door goede loopacties en voetbal slimmer zijn op het middenveld zorgde er uiteindelijk voor dat een twee combinatie tussen Nienke en Nada zorgde dat Nienke in de zestien terecht kwam en afdrukte op de goal, de keepster wist nog net de bal aan te raken maar de meegelopen linksbuiten Nica Lopez wist de bal strak in de linkerhoek te schieten. Eindelijk loon naar werken.

WhatsApp_Image_2022-09-27_at_22.31.09.jpeg

Deze 1 tegen 0 geven we niet meer uit handen werd er geroepen en dat klopte. Na het fluitsignaal rende de vrouwen van Meerburg het veld op met champagne die alle kanten opspoot behalve in een glas. Drie bekerwedstrijd achter elkaar de nul gehouden en gewonnen. We gaan nu een klein feestje vieren want de champagne is nog niet op en daarna de focus weer op zaterdagmiddag. Dan de tegenstander in de competitie EMM'21 VR2.

rcl3.jpg