Zakelijke overwinning uit bij Voorschoten' 97

2253ST
VOORSCHOTEN

Opstelling Meerburg VR1

Door de drukke competitie periode voor ons is het af en toe fijn om een stapje minder hard te hoeven strijden voor een overwinning. Voorschoten uit is niet een hele lastige tegenstander. Ook niet omdat onze oude hoofdtrainer nu daar het tweede elftal coacht. Dat maakt het misschien ook wel weer extra leuk. In ieder geval moet er wel gewonnen worden wilen we de aansluiting in de top3 blijven behouden.

De sfeer in de kleedkamer was goed en alle koppen stonden op scherp. Totaal geen onrust te bespeuren bij de speelsters en dat is een fijne contatering. Froukje en Do doen het samen geweldig en dat is zichbaar en merkbaar op vele vlakken. Het spel begint niet scherp maar wel met de wil om aan te vallen. Druk houden op de tegenstander is het advies.

Maar als je tegenstander niet hetzelfde niveau laat zien dan je als speelsters gewend bent dan is het bij dit soort wedstrijden lastig om scherp te blijven en je focus te houden. De krachtmeting is ongelijk maar we spelen er niet onderuit en gaan de rust in met een 0 tegen 0 stand.

Zoals na iedere rust heeft de peptalk geholpen en beginnen we sterk aan de tweede helft. Mooie combinaties op het middenveld en een verdediging, wie er ook staat, die moeilijk te passeren is. En ook Karel houdt weer de nul. De keeperstrainingen betalen zich terug in de wedstrijd en dat is zichtbaar door het vertrouwen dat ze in de zestien meter uitstraalt. Dat is haar zone en o wee als je denkt te kunnen scoren. Dan heb je dat mooi verkeerd gedacht.

In of rond de 61ste minuut besluit Bente dat het tijd gaat worden dat het eerste doelpunt moet gaan vallen en schiet de bal tegen de touwen aan en brengt de stand op 0 tegen 1. Eindelijk de nul kwijt en nu kunnen we proberen wel ons eigen spel te spelen. Dat is lastig omdat de scheidsrechter (en ik noem hem echt niet partijdig) alle acties van Meerburg affluit en Voorschoten veel meer de kans krijgt om hard het duel aan te gaan.

Dat is ook weer lastig voetballen en we vervallen steeds in het baltempo en trage snelheid van onze tegenstander. Maar ze krijgen dan ook weinig tijd om aan voetballen toe te komen dus het zal de combinatie zijn van de twee factoren, de scheidsrechter en het lage tempo.

In de 84ste minuut treft ook Nienke, die op het middenveld het prima naar haar zin heeft, de netten van de goal. De stand is nu 0 tegen 2. En de scheidsrechter trekt niet al te veel tijd bij en geeft het eindsignaal. Zakelijk hebben we de overwinning binnen gehaald. Maximaal rendement met minimale inzet. Ook wel weer eens lekker.