Na alle complimenten nu ook de punten

RCL JO13-3JM

Meerburg JO13-3

26 maart 2022 8:30

R. P. van Wijngaarden

Sportpark De Bloemerd
Bloemerd 2
2353BZ
LEIDERDORP
tel. 071-5893450

Hoewel de stand op de ranglijst anders doet vermoeden is Meerburg JO13-3 wel degelijk goed in vorm. Voorschoten ‘97 was duidelijk een maatje te groot maar er werd prima gespeeld tegen grote sterke tegenstanders als RKAVV en Stompwijk ‘92. Het leverde tot nu toe alleen bar weinig punten op.

Dat moest vandaag dan maar gebeuren, op veld 6 bij de club van de kelderklasse, ofwel onze vrienden van RCL. Waar de heenwedstrijd (de spectaculaire 5-5) nog onder erbarmelijke omstandigheden werd afgewerkt, werden de toeschouwers nu getrakteerd op een heerlijk lente zonnetje, toch wel een fijne beloning als je je om 07:45u al moest melden..

Een kort gemaaid grasveld, twee sportieve ploegen en een uitstekende scheidsrechter waren de overige ingrediënten voor wat uiteindelijk een heerlijke voetbal ochtend zou worden. Het enige waar het vandaag aan ontbrak waren trainers. Jarko was maar nauwelijks bekomen van zijn heupoperatie een dag eerder en Sven moest deze ochtend zelf aan de bak tegen de meiden van ADO Den Haag MO17 (7-0 winst!).

Twee vaders namen de honneurs waar en zagen Meerburg (dat helaas nog wel zonder de zieke Sam moest aantreden) gelukkig wel scherp aan de wedstrijd beginnen. De tegenstander werd vastgezet, er werd goed samengespeeld en al snel resulteerde dit in de eerste kansen. RCL hield even stand maar kon toch niet voorkomen dat Meerburg op een verdiende voorsprong kwam. De hoekschop van Guus was perfect op maat en belandde voor de voeten van Cas. Onze stoere verdediger wist wel raad met dit buitenkansje en schoot onberispelijk de 0-1 binnen.

Helaas kon Meerburg het hoge niveau niet vasthouden en gaandeweg de eerste helft werd het spel steeds slordiger. Te vaak werd de moeilijke oplossing gekozen wat vooral resulteerde in onnodig balverlies. Het gaf RCL de gelegenheid om zich terug in de wedstrijd te knokken en vlak voor rust werd onze Jens verschalkt met een fraai boogballetje voor de 1-1 ruststand.

Tijdens de limonade werden de puntjes op de i gezet en werd nog even besproken wat beter moest in de tweede helft. Simpel spelen en de ruimte zoeken vooral. Eenmaal terug op veld 6 troffen we daar tot onze vreugde ook een uitermate vrolijke trainer Jarko die ofwel heel veel zin had in de wedstrijd ofwel nog zo gedrogeerd was door de pijnstillers dat hij de wereld voor een doedelzak aanzag. We vermoeden dat dit allebei het geval was.

Voor de trainer loop je natuurlijk een stapje harder en onze talenten lieten maar weer eens zien waartoe ze in staat zijn. Het werd een wervelende tweede helft waarin er nog maar één ploeg aan de bal was. Meerburg JO13-3 combineerde er lustig op los en legde de ene na de andere vloeiende combinatie op de mat. Een hernieuwde voorsprong kon dan eigenlijk niet uitblijven en gelukkig kwam die er ook. Isa gaf de bal precies op de juiste snelheid in de loop mee aan Semmy die niet aarzelde en feilloos de 1-2 binnen schoot. Meerburg bleef doorgaan en even later was het opnieuw raak. David speelde zich knap vrij en had ook nog oog voor Guus die een ijzersterk optreden bekroonde met een fraaie treffer, 1-3!

RCL kwam er eigenlijk niet aan te pas in deze tweede helft maar maakte uit één van de spaarzame uitvallen wel bijna de aansluitingstreffer. Een katachtige reflex van Jens voorkwam dat en daarna werd het eigenlijk niet meer spannend. RCL was onmachtig en Meerburg had met iets meer precisie en oog voor de medespelers wellicht nog één of twee keer moeten scoren. Maar de buit was binnen en Meerburg had eindelijk weer eens een welverdiende driepunter te pakken.