Neptunus Schiebroek JO18-1 vs. Meerburg JO18-1 uitslag 7-6

3053PM
ROTTERDAM
tel. 010-4224588

Het glas is soms halfleeg, soms halfvol. Zo’n dag was het vandaag misschien ook wel. Laat ik beginnen met het half lege deel en dan vervolgens afsluiten met meer dan de helft aan half volle delen.

Ik schrijf dit verslag na de persconferentie. Zoals niet onverwacht gaan we een harde lockdown in. Dat raakt ons allen, jong en oud, groot en klein, gezond en ziek. Dat is geen leuke situatie, zeker niet voor onze boys die op een leeftijd zijn dat juist de geneugten van het leven volop ervaren zouden moeten worden, niet teveel natuurlijk zeg ik als vader.

Eerder op de dag was het glas bij onze jongens tot een minuut of 70 halfvol, maar met de minuut begon dat leger te worden om vervolgens de bodem te raken bij de 7e tegengoal.

Tot zover het deel dat behoort tot het halflege deel van dit verslag. De reden dat ik weer zin had om te schrijven is namelijk dat het halfvolle deel veel leuker is, ondanks de uitslag.

Vandaag reisden we met 13 man af naar het Rotterdamse. Sommigen van ons vinden dat met het oog op morgen een goede locatie. Dat gaan we morgen beleven als de klassieker zich, aan de andere kant van Rotterdam, afspeelt. We rijden langs een van de grootste hockeyclubs, en vervolgens langs VOC, om uit te komen bij wat ook een kneuterige dorpsclub zou kunnen zijn. Tweemaal kunstgras en tweemaal gewoon gras en een kleine kantine met twee dames op leeftijd. Leuk detail voor de Windows-fans onder ons, ergens probeerde een computer met Windows verbinding te maken met een apparaat, bij vertrek was het nog niet gelukt zoals bleek bij de bekende fout tune die om de 2 minuten klonk.

Het team moest Mareno, Mike, Paul en Sten missen, maar gelukkig waren daar zoals vaker Twan en Mart om onze boys te helpen.

Neptunus Schiebroek, mooi logo met de drietand, speelde in dezelfde competitie als de eerdere oefenpartner uit Reeuwijk. Een wedstrijd die velen via de livestream konden volgen.

Ondanks het licht vochtige weer was de temperatuur niet onaangenaam en stond er vrijwel geen wind. Zeker voor de bewegende mensen zeer aangenaam voetbalweer.

Deze tegenstander begon in ieder geval goed door na 7 minuten, dank Eric voor het scoreverloop in de app, te scoren. Het spelbeeld was redelijk evenwichtig op dat moment, maar de eerste goal kwam bij hen vandaan. Ik vond Meerburg net even het betere van het spel krijgen, doch datzelfde Meerburg moest moeite doen om de 1e er zelf in te prikken. Na een afgeslagen aanval waarbij de bal echt de achterlijn niet overging, leuk geprobeerd spits met nummer 7 (leuke voetballer maar wel wat irritant), lag de bal in een paar stappen aan de andere kant in de goal door Billy. Daarna duurde het weer even tot de volgende bal er in ging voor de eerste van Thomas, die daarna nog 5 en 7 minuten nodig had om een zuivere hattrick te maken. Ik heb hem de bal overigens niet zien meenemen……

Tussendoor had Neptunus nog wel een goaltje meegepikt zodat we met 2-4 de rust in gingen.

Na de rust was het Neptunus dat voor het eerst weer het doel wist te vinden, ditmaal na 6 minuten. Niet lang daarna was het echter Naut die met een mooi afstandsschot van een meter of 25 de marge weer op twee wist te brengen. Daarna kon Karsten de marge op drie zetten. En in alle eerlijkheid hadden we er nog wel een paar meer kunnen (en moeten) maken, de kansen waren er zeker.

Zoals altijd geldt dan de aloude wet dat als je zelf niet scoort de tegenstander dat wel doet. En dat deden ze ook volop. Binnen 8 minuten wist Neptunus de stand weer gelijk te trekken. En eerlijk gezegd zagen we dat ook een beetje aankomen. Er werden veel lange ballen gegeven die niet altijd aankwamen, veel balverlies, en onzekerheid sloop in de ploeg. Rekening houdend met een beetje extra tijd, wat gezien een tweetal krampgevallen ook helaas klopte, werd 1 minuut voor het eindsignaal ook de 7-6 nog gemaakt.

Uiteraard was dat een enorme domper voor de boys, staf en toeschouwers. Maar vermoedelijk zien we allemaal liever dit soort wedstrijden waarin het spannend is en het spel op en neer golft. Laten we hopen dat na de winterstop ook de lockdown versoepeld kan worden en we nog kunnen genieten van dit team.

Ik heb de regels nog niet helemaal op het netvlies, buitensporten mag, onderlinge wedstrijden vermoedelijk ook dus tot en met 14 januari even uithouden, misschien een onderling potje, en daarna hopelijk weer volle bak aan de slag in een leuke gelijkwaardige competitie.

Erik