Gebrek aan scherpte breekt Meerburg lelijk op

Meerburg JO13-3

RCL JO13-2JM

6 november 2021 8:30

J.C. van Pijkeren

Sportpark Meerburg
Hans Ecklplein 1
2382AZ
ZOETERWOUDE
tel. 071-5410492

Je speelt zoals je traint. Een waarheid als een koe en vandaag werd dit pijnlijk treffend geïllustreerd door het spel van Meerburg JO13-3. Als je elkaar op donderdag vooral dwarszit en een aantal spelers net zo lang klooien totdat de trainer er moedeloos van wordt. Tja, dan is dit vermoedelijk ook wel het resultaat dat je kan verwachten op de zaterdag.

Het helpt dan ook niet als we in het blauw spelen en er komen er twee in hun witte shirt aanlopen. En dat we er om 07:45u nog maar 11 hebben in plaats van 14 waardoor de zorgvuldig voorbereide opstelling last-minute weer helemaal omgegooid moet worden. Dan kun je natuurlijk niet echt spreken van een ideale voorbereiding. Iets met focus en concentratie..

Het begin was nog veelbelovend en balverlies van RCL leidde nog wel tot de 1-0 voorsprong via David. Maar niet veel later kregen we alweer het welbekende deksel op de neus. Een scherp aangesneden vrije trap werd prima ingekopt en zo konden we weer opnieuw beginnen. Een mooi voornemen maar helaas was het juist RCL dat het heft in handen nam. Meerburg vergat te voetballen en hoewel Sinterklaas nog niet eens in het land is, vonden de Meerburgers het nodig om alvast wat cadeautjes uit te delen. Twee keer knullig uitverdedigen en dan sta je halverwege de wedstrijd pardoes met 1-3 achter.

Het leidde ongetwijfeld tot een donderspeech van Sven en Jarko want direct na rust liet Meerburg zien dat er bij ons toch echt meer voetballend vermogen in de ploeg zit dan bij de tegenstander. Er werd weer vlot gecombineerd en het goede spel leidde via Luuk en Semmy tot enkele mooie kansen waarbij het alleen nog aan wat geluk ontbrak in de afronding. Goed keeperswerk ook wel, dat moet gezegd worden.

Als één van die kansen erin gegaan was, had dit wellicht nog voor de ommekeer kunnen zorgen. Nu vloeiden de krachten weg en kon het fysiek sterkere RCL er in de slotfase nog eentje maken voor de 1-4 eindstand. Onnodig.

Helaas werd de wedstrijd ook nog ontsierd door een werkelijk schandalige aanslag op de wederom goed spelende Bo. Dieprood had het kunnen zijn en het was triest dat de trainers van de zogenaamde ‘club van klasse’ hier niets mee deden. Ook het daaropvolgende tumult verdiende zeker geen schoonheidsprijs en zo eindigde deze ochtend in alle opzichten in mineur.

Het enige positieve is dat Bo er zo op het eerste gezicht zonder kleerscheuren vanaf is gekomen. Verder is het vooral te hopen dat we komende week met een schone lei kunnen beginnen als we het opnemen tegen Sporting Leiden JO13-1.