Voetbal hoeft niet altijd mooi te zijn

Meerburg VR1

ARC VR2

Mak Yakoubi (schot)
... (schot)

4e klasse C

19 februari 2022 12:00

D.L. Dikken

Sportpark Meerburg
Hans Ecklplein 1
2382AZ
ZOETERWOUDE
tel. 071-5410492

De tegenstanders ARC waren naar Meerburg gekomen om ook de tweede keer de 3 punten mee naar huis te nemen. Ze begonnen dan ook overtuigend met druk naar voren. Maar ook de vrouwen van Meerburg lieten bij vlagen aan de tegenstander zien wat ze waard zijn. Het spel is nog niet constant maar op momenten een genot om naar te kijken. Als het loopt bij Meerburg dan zie je mooi combinatiespel gecombineert met vechtlust en de honger naar de bal.

Het is te wisselvallig waardoor toeschouwers met een zwak hart beter via ClubTv naar de wedstrijd kunnen kijken als langs de kant. ARC is in de eerste helft regelmatig te vinden om en rond de 16 van Meerburg. Met een goed spelende nummer 2 en 4 die opvielen t.o.v. de rest. Mooie bewegingen, goed schot en overzicht.

De druk bleven ze opvoeren en Meerburg had moeite om onder de druk uit te voetballen. We stonden mentaal wel met 1 tegen 0 voor omdat de pupil van de week Limoni Meyer na prachtige passeerbewegingen de tegenstanders voorbij pingelde en de bal uiteindelijk in de linkerhoek schoot. Dus dat hadden we alvast mee. De vrouwen van Meerburg vonden elkaar met enige regelmaat en de voorhoede werd steeds weggestuurd om een goal te maken.

De harde tegenwind in de eerste helft maakte het niet gemakkelijk maar uiteindelijk 10 minuten voor het einde van de eerste helft maakt de Meerburg vrouwen de 1 tegen 0 en die hebben ze ondanks de druk vastgehouden in de eerste helft.

De tweede helft hadden we de wind in de rug maar bleef ARC op zoek gaan naar de gelijkmaker. De druk was voelbaar en uiteindelijk speelde ze met vier meiden voorin waardoor we een op een kwamen te staan in de achterhoede. Het spel in de tweede helft was vergelijkbaar met de eerste helft waarbij geniaal voetbal zich afwisselde met slordig overspel en zenuwachtig gedribbel. Uit een van de mooie combinaties kwam ook de 2 tegen 0 toen Vera de bal in de voeten gespeeld kreeg en een prachtige scherpe voorzet aan Kiki gaf die een sprint inzette en de bal aannam binnen de zestien en met een vloeiende beweging de bal over de keeper lopte.

goal.jpg

Daarna heeft ARC nog een doelpunt kunnen maken en bleef het tot het einde spannend. Wat we zagen was een heel weerbaar Meerbug die met meer overgave voetbalden dan bij Bernardus en revanche op zichzelf hebben genomen. Kortom het bleek achteraf een gestolen overwinning maar daar hebben we vrede mee. Deze drie punten pakken ze niet meer af.