Meerburg veel te sterk voor DSO

Meerburg VR1

DSO VR1

Suzanne Blok (schot)
... (schot)

21 mei 2022 12:00

J. Li

Sportpark Meerburg
Hans Ecklplein 1
2382AZ
ZOETERWOUDE
tel. 071-5410492

Nadat de pupil van de week Noor Booij ons al op een fictieve 1 tegen 0 voorsprong had gezet konden we de wedstrijd beginnen. We hadden de tos gewonnen dus Joyce kon beginnen met de aftrap. De wedstrijd werd gefloten door Jennifer Li. De druk op de tegenstander DSO werd meteen gezet door mooie combinaties tussen Chiara, Emma, Nienke en Vera. De ruimte voor de zestien meter was er genoeg en Chiara maakte van de gelegenheid gebruik om het eerste schot op doel te lossen. De trend was gezet. Na ongeveer negen minuten kwam de tweede grote kans door een prachtige pass van Chiara op Bente vanaf eigen helft die perfect voor haar voeten viel. Er was echt nog te weinig wedstrijdritme opgedaan want de bal ging rakelings langs de rechter doelpaal en schampte het reclamebord langs de lijn.

Daarna ging het een tijdje gelijk op met een ietsje overwicht van de thuisploeg. Rond de 28ste minuut nam Emma een vrije trap randje zestien op Nienke en die schoot de bal nemende uit de lucht op het doel die maar rakelings over de lat ging. Nog geen minuut later kreeg Emma in de zestien zelf de kans en de bal raakte de kruising en ging over het doel. Het doelpunt hangt in de lucht. Weer een minuut later kreeg Nienke de bal in handen en dribbelde een aantal meter of de bal uiteindelijk af te staan aan Bente die rakelings van de rechtsbuiten positie naast schoot.

In de 34ste minuut na een pass van Joyce kreeg Sharon de kans om het eerste doelpunt van de wedstrijd te maken maar haar schot werd door de keeper goed gestopt. Na de 37ste minuut kwam de tegenstander nog heel dicht bij een doelpunt maar de eerste inzet werd gestopt door Anouk met een reflexreactie. De bal stuitert van haar weg liggend op de grond ziet ze haar tegenstander staan in de zestien klaar om de bal in het lege doel te schieten maar Chiara als perfecte laatste vrouw springt voor het schot waardoor ze een doelpunt weet te voorkomen. Het constant jagen op de bal van Meerburg werpt zijn vruchten af in de blessuretijd van de eerste helft. Nienke weet de bal te onderscheppen en met een strakke pass weet ze Emma te bereiken en die loopt de zestien in, een op een richting de keeper, en tekent voor de 1 tegen 0.

Een paar minuten in de tweede helft kreeg Vera na een pass van Chiara een goede kans opgelegd om alleen richting de keeper de bal in het doel te schieten maar de keepster wist haar doel goed te verkleinen en rakelings ging de bal naast het doel. Vijf minuten later speelt Emma twee tegenstanders uit en verrast de keeper door de bal schuin van links in de rechterhoek de bal in de netten te plaatsen. De 2 tegen 0 was een feit. Niet kort daarna op aangeven van Vera kreeg Emma weer de bal in de voeten gespeelt en lopte de bal prachtig in het doel de keeper kansloos op de grond. Emma maakte haar hattrick en gezien haar spel volledig verdiend. De stand was nu 3 tegen 0 en het smaakte blijkbaar naar meer want de vrouwen hadden energie genoeg en waren onvermoeibaar. Zo krijgt Vera de bal aangespeeld en speelt de keepster professioneel voorbij en tekent voor de 4 tegen 0.

Onfortuinlijk was Suus toen ze een shot op het doel losten en de keeper deze wist te stoppen, ook een paar minuten daarna schoot ze hard op het doel maar de keeper stond ervoor en de bal kaatste van het lichaam van de keeper zo weer in de voeten van Suus. Een beetje verrast schiet ze en de bal gaat rakelings langs de rechterpaal van het doel. Weer een paar minuten later weet Nienke in de zestien de bal van de tegenstander af te pakken en geeft een pass aan Bente die hard in schiet maar de tegenstander weet te raken. De bal stuitert weg precies voor de voeten van Suus en die aarzelt geen moment en schiet Meerburg naar een prachtige 5 tegen 0. De aanhouder wint zullen we maar zeggen.

Goed combinatie voetbal met hier en daar gegoochel met de bal zorgt ervoor dat het balbezit voornamelijk voor Meerburg is en ook al krijgt de tegenstander af en toe een kansje, ze zijn geen moment gevaarlijk geweest. Of Meerburg domineerde de wedstrijd. Daar zullen er altijd twee versie van zijn ben ik bang. Vanuit het niets weet de tegenstander dan toch te scoren en komt de stand op 5 tegen 1. De wedstrijd was gespeeld en dankzij de begeleiding van Froukje en onze assistent-scheidsrechter Kees konden we tevreden terugkijken naar een mooie wedstrijd. We hebben voor de mannen van Jelle Korbee voorgedaan hoe je moet winnen en zij hebben het voorbeeld gevolgd door SJZ met 7 tegen 4 naar huis te sturen. Het zal een gezellige en lange middag en avond worden waar het bier lekker vloeit en de foodtruck doet waarvoor hij staat. Iedereen voorzien van een vette hap en hier en daar een bruine fruitschaal met bitterballen.