Meerburg JO18-1 boekt oefenzege op Foreholte JO18-1

Foreholte JO18-1

Paul Marsé (intikker)
Billy Jansen (schot)
Thomas de Vries (intikker)
Assist: Paul Marsé
... (schot)
... (schot)
Thomas vd Aa (kopbal)

5 oktober 2021 20:30

Ronald Marseille

Sportpark Meerburg
Hans Ecklplein 1
2382AZ
ZOETERWOUDE
tel. 071-5410492

Zoeterwoude – Bij het zien van de competitie indeling werd duidelijk dat Meerburg JO18-1 een zware kluif zou krijgen aan de tegenstanders. Na een op het oog toch wat beschamende 11-2 nederlaag in de eerste wedstrijd tegen het op dit moment aan kop staande Legmeervogels, werd de formatie wat gewijzigd en stond het de weken erna verdedigend een stuk beter. Na een nipte 2-1 nederlaag bij ARC volgende een onvervalste 3 punter tegen AFC (2-0). Of de 6-0 nederlaag bij Jodan Boys een incident is geweest, moet in de komende weken blijken. Als je het zwaar hebt in de officiële wedstrijden, is het aardig om te kijken hoe de krachtsverhoudingen zijn tegen ploegen die op een ander niveau acteren. Meerburg JO18-1 speelt daarom met enige regelmaat een oefenwedstrijd. Na de 4-0 oefenzege op dvv Delft JO19-1 werd dinsdag 5 oktober een 6-2 zege behaald op eersteklasser vv Foreholte JO18-1.

Tussen de nieuwgevormde Divisie 6 en de eerste klasse zit vreemd genoeg geen Hoofdklasse., hetgeen betekent dat het team uit Voorhout één niveau lager speelt dan Meerburg. Dat Foreholte dat niet onverdienstelijk doet, blijkt uit de stand waarin het momenteel de tweede plek in neemt. Op voorhand dus een interessant duel aan het Hans Ecklplein.

Oefenwedstrijden zijn er ook om dingen uit te proberen. Doelstelling van deze avond was om te proberen aanvallend wat meer in de melk te kunnen brokkelen. Doordat in de competitie de ploeg ver naar achter wordt gedrukt, is daar vaak weinig kans toe. Zonder te veel in detail te treden, lukten de eerste 25 minuten de tactische afspraken redelijk. Naarmate de eerste helft vorderde, gebeurde dit minder.

Al snel werd duidelijk dat Meerburg een stuk verder was dan Foreholte en het duurde dan ook niet lang of Paul scoorde de 1-0. In de tiende minuut jaagde hij goed door op de verdediging en profiteerde hij van de “paniek” in de achterhoede van de bezoekers. Meerburg gaf weinig weg, maar creëerde uit het veldoverwicht ook zelf weinig. Het duurde dan ook tot de 34ste minuut voordat Billy op aangeven van Karsten de verdiende 2-0 maakte. 5 minuten later legde Paul de bal vanaf de achterlijn goed terug op de inkomende Thomas de V die vervolgens eenvoudig de 3-0 kon aantekenen.

In de tweede helft was het wederom Thomas de V die in de 56ste minuut alert reageerde, nadat een schot gekeerd werd. Na een uur spelen verslapte Meerburg iets, waardoor Foreholte in 10 minuten 2 keer kon scoren. Daarna was het Meerburg dat het spel dicteerde en nog 2 doelpunten maakte. Vanaf de kant leek de 5-2 van Thomas vd A buitenspel, maar de grensrechter uit Voorhout stond op één lijn en beoordeelde de situatie anders, hetgeen door scheidsrechter Marseille werd overgenomen. Het laatste doelpunt kwam op naam van Matz die een afgeslagen bal met een goed gedrukt schot tegen het net liet belanden.

Naast de 6 doelpunten creëerde Meerburg nog minimaal een handvol kansen, stoomde Sepp een aantal maal goed op, maar stond het vizier niet altijd even op scherp. Al met al een nuttige oefenwedstrijd, waarin hopelijk het moraal weer een boost heeft gekregen en we zaterdag tegen Voorschoten ’97 kunnen laten zien dat de ruime nederlaag tegen Jodan Boys inderdaad een incident is geweest. Als de positie van Foreholte in de competitie een goede afspiegeling is van de sterkte van de eerste klasse, mag na het zien van deze wedstrijd ook geconcludeerd worden dat Meerburg JO18-1 op dit moment misschien nog wat te klein is voor een tafellaken, maar zeker te groot is voor een servet en het terecht is ingedeeld in Divisie 6.

Sportieve groet

Jurgen