Een zinderende ochtend bij Sportcomplex Zegersloot.

ARC JO13-2JM

Meerburg JO13-1JM

Hoofdklasse B

11 september 2021 10:15

C. Hennipman

Sportpark Zegersloot
Olympiaweg 6
2406LG
ALPHEN AAN DEN RIJN
tel. 0172-472770

Zaterdagochtend 11 september moest Meerburg 13-1JM aantreden tegen ARC 13-2JM, uit in Alphen aan den Rijn. Vol enthousiasme en gezonde wedstrijdspanning floot de scheidsrechter om 10.15u af.

Dit was het begin van een spectaculaire wedstrijd. Na een aantal kansen in de eerste 15 minuten was het helaas ARC die onterecht 1-0 maakte. Ze hadden een kans en die ging er direct in. De stempel was op de wedstrijd gezet en Meerbrug wilde nog meer winnen. Meerbrug had namelijk al veel meer kansen gemist, 6 minuten later maakte Victor Kroonenberg via een schitterende corner 1-1. De messen werden geslepen en de sfeer werd iets grimmiger. De tegenstander werd stukken fysieker en verbaler. Gelukkig waren de spelers van Meerburg hier niet van onder in de indruk en de jongens en meisjes hielden zich geweldig staande. Die hadden winst voor ogen!

Meerburg heeft, na de 1-1, wederom veel prachtige kansen gemist. Voor ARC was het een stuk lastiger, om bij het goal te komen, omdat de verdediging van Meerburg goed in elkaar zat en Tygo Leeuwen erg goed stond te keepen.

In de laatste minuut van de 1e helft kwam Meerbug met 1-2 voor te staan door een vrije trap die schitterend werd afgemaakt door wederom Victor Kroonenberg. Dat is heerlijk de pauze ingaan!

De tweede helft werd iets pittiger, maar Meerburg  heeft zich fantastisch sterk gehouden. Er waren schitterende acties van diverse spelers die helaas niet in een doelpunt eindigde. Maar Meerburg wilde meer en na een klein opstootje op het veld maakt Mortiz van Orsouw via een mooie veldbal een terechte 1-3 en dat in de laatste minuut. Wat een ontlading bij spelers, staf en ouders.

Een terechte overwinning waarbij Meerburg beduidend sterker was en sportiever. Als de wedstrijd samengevat zou moeten worden in een aantal woorden; enerverend, grimmig, gecontroleerd, koelbloedig, hard en erg verbaal. Maar zoals een goede wedstrijd hoort te zijn wint toch altijd het beste en sportiefste team.

Op naar volgende week thuis tegen BSC ’68 JO13-1.