Samen is niet alleen

Roodemolenweg 5
2171AX
SASSENHEIM

Zaterdag was de mooiste dag van de week

En je wist als je naar je vriendjes keek

Hier gaan ze heel wat beleven

Menig liefhebber herkent hier natuurlijk direct de eerste regels van Groen als gras. En zo was het ook vandaag, zoals één van de vaders treffend omschreef: het All Stars gevoel. In het donker van huis en met de dauw nog op de velden, lekker voetballen met je vrienden op echt gras, er is toch eigenlijk niets mooiers dan dat.

Na de midweekse oorwassing tegen Foreholte was het wel even afwachten hoe de ploeg zich daarvan zou herstellen. Nog altijd zonder de geblesseerde Danyel maar verder op volle oorlogssterkte werd het antwoord al snel gegeven. Met de mentale veerkracht zit het wel goed want Meerburg begon overtuigend aan de wedstrijd. Het goede spel leidde nog niet tot echt grote kansen maar gaandeweg de eerste helft werd de belegering op het doel van Ter Leede wel steeds groter.

Er werd lustig gecombineerd en ook de opbouw van achteruit was prima verzorgd. Mooi om te zien dat het veelvuldig getrainde positiespel steeds vaker ook in de wedstrijden geëtaleerd wordt. Ter Leede stond erbij en keek ernaar en kon daar nauwelijks iets tegenover stellen. Toch kwamen zij, bij een spaarzame uitval en een beetje geholpen door de gladde bal, tegen de verhouding in op een 1-0 voorsprong. Op zich wel een fraai schot, dat moet gezegd worden.

Meerburg liet zich niet uit het veld slaan door deze onverwachte tegenvaller, bleef de betere ploeg en leek even later ook op gelijke hoogte te komen toen Guus uit een corner de bal op de doellijn voor het intikken had. Tot ongeloof van de meegereisde supporters lukte het hem echter om de bal toch nog óver het doel te krijgen. Een prestatie van formaat want dit was echt veel moeilijker dan de bal erin schieten. Ter Leede beperkte zich verder vooral tot counters waarbij met name de razendsnelle rechtsbuiten zich een paar keer onderscheidde. Gelukkig leidde dat niet tot een goal en niet veel later werden de toeschouwers van Meerburg alsnog beloond voor hun support.

De aanval begon bij linksachter Tjebbe en via een vlotte combinatie met Sam en Luuk belandde de bal uiteindelijk bij Guus. Onze spits toonde zich niet zelfzuchtig en legde de bal precies op het juiste moment panklaar voor Julius die wel raad wist met dit buitenkansje. Het was tiki taka zoals Barcelona in betere tijden en met een knap schot in de bovenhoek werd deze geweldige aanval bekroond met de dikverdiende 1-1.

Helaas kon Meerburg het hoge niveau niet de hele wedstrijd vasthouden en het vertoonde kluitjesvoetbal aan het begin van de tweede helft werd vrijwel direct afgestraft door Ter Leede, blijkbaar zijn zij daar toch beter in en zo stonden we dus opnieuw op achterstand. Meerburg ging teveel mee in het opportunistische spel van de tegenstander en werd bij de volgende tegenaanval bijna op een onoverbrugbare achterstand gezet door de rechtsbuiten van Ter Leede.

Bijna, want met een fabelachtige redding was onze super sluitpost Jens de baas in het 1-tegen-1 duel. Het bleek een kantelpunt in de wedstrijd en even later konden we dan toch de gelijkmaker van Meerburg noteren. Zoals we inmiddels gewend zijn van onze eigen Mazraoui Bo stoomde hij op langs de zijlijn, omspeelde zijn directe tegenstander en leverde een perfecte pass op maat af aan Semmy. Die vond met een afgemeten voorzet de doorgelopen Isa en met een subtiele voetbeweging tikte hij de 2-2 binnen. Wederom een teamgoal om van te smullen.

De derde goal kwam er ook nog en hoewel deze wellicht iets minder fraai was, telde die gelukkig wel gewoon. De assist kwam van Sam en na een onfortuinlijke glijpartij van de laatste verdediger was Guus er als de kippen bij om koeltjes de 2-3 binnen te schuiven. Het betekende de volgende driepunter voor Meerburg en over de hele wedstrijd genomen was dat verdiend. Een mooie teamprestatie vandaag waarmee we nog steeds leuk meedoen bovenin. Volgende week alweer de laatste ronde, dan gaan we op bezoek bij Rijnsburgse Boys.