Meerburg JO13-3 schiet uit de startblokken

2211AV
NOORDWIJKERHOUT
tel. 0252-373533

Eindelijk is het dan zover, we mogen weer voetballen tegen andere clubs. Maar een vroegertje was het wel, om 07:15u al de deur uit voor een onderonsje met de JO13-2 van de plaatselijke Voetbalvereniging Sint Bavo, beter bekend als VVSB uit Noordwijkerhout. Vooral bekend van het carnaval dus op zich wel logisch dat het een feestelijke dag zou worden.

Meerburg JO13-3 is dit seizoen ingedeeld in de 2e klasse, bij grotendeels echte JO13 teams, waarvan de kinderen dus allemaal een jaar ouder zijn. En dat was te zien ook. Niet dat dat perse een nadeel is want het fysieke overwicht van de tegenstander werd vandaag ruimschoots gecompenseerd door het surplus aan voetballende kwaliteiten dat Meerburg op de mat legde.

Onder leiding van het nu al legendarische trainersduo Jarko en Sven Kortekaas begon Meerburg JO13-3 flitsend aan de wedstrijd. Alsof orkaan Ida weer even terug was, zo wervelden onze talenten over het veld. De tegenstander werd opgejaagd, elke tweede bal was voor Meerburg en het werd al heel snel duidelijk dat het vandaag een nogal ongelijke strijd zou worden.

Het wachten was op goals en in de tweede minuut was het direct raak. Een perfect driehoekje tussen Luuk, Semmy en Danyel, een afgemeten voorzet en als de bal dan voor de voeten van Guus komt, weet je al wat er komen gaat, 0-1 voor Meerburg dus. Het was het startsein voor nog veel meer moois en even later was het opnieuw raak. Een splijtende pass van Sam, een panklare voorzet van David en met een magnifieke volley verdubbelde Danyel de marge.

Het veldoverwicht was overduidelijk, Meerburg creëerde kans op kans en het was aan de keeper van VVSB te danken dat de schade beperkt bleef. Toen nog wel althans. De Noordwijkerhouters konden daar nauwelijks iets tegenover stellen en als het uit een lange bal toch gevaarlijk dreigde te worden, waren daar altijd weer Pepijn en Cas die steeds perfect instapten om elke aanval onschadelijk te maken.

Of Tjebbe, die aan de basis stond van de 0-3. Zijn onderschepping was cruciaal voor de vlijmscherpe counter die volgde. Een fraaie pass langs de lijn belandde via Luuk bij Semmy en als die stoomtrein eenmaal op gang is, is hij niet meer te stoppen natuurlijk. Drie man probeerden hem nog af te stoppen maar Semmy had nog een fraaie assist in petto. Onze kleine capitano Danyel schatte deze op waarde en krulde de bal fraai in de verre kruising. Wat een doelpunt!

De volgende was iets minder mooi en kwam op naam van Luuk. Zijn mislukte voorzet werd een rollertje richting de keeper maar die verkeek zich totaal op de bal die tergend langzaam de doellijn passeerde. 0-4 dus, met afstand het lelijkste doelpunt van deze ochtend. Maar die tellen gelukkig ook. Nog voor rust werd het ook nog 0-5. Ditmaal was het David die op aangeven van Danyel de bal koeltjes in de verre hoek schoof. Wat een luxe voor de talenten van Meerburg, de welverdiende limonade smaakte dan ook extra lekker vandaag.

Met drie verse krachten begon Meerburg aan de tweede helft en wie had gedacht dat Meerburg het wellicht rustig aan zou doen, had het mis. Sterker nog, de gashendel werd volledig opengedraaid en de arme tegenstanders wisten niet meer waar ze het zoeken moesten. Het was smullen geblazen voor de meegereisde supporters die verwend werden met perfecte ‘Zidanes’ en oogstrelende combinaties waarbij iedereen elkaar de bal gunt. En fraaie goals, heel veel goals.

Nummer 6 kwam op naam van Semmy, een eenvoudige schuiver na een perfecte assist van Julius, die gelukkig weer hersteld was van zijn midweeks opgelopen blessure. Ook de volgende assist kwam van zijn voet en nu was het weer Guus die alweer 0-7 aantekende. De arme VVSB’ers werden er moedeloos van en konden niet voorkomen dat het prijsschieten werd. Danyel met links voor de 0-8, David prikte de 0-9 en de dubbele cijfers werden bereikt door Guus die de bal nog even achteloos de kruising in schoot.

Showtime werd het en deze galavoorstelling was voorlopig nog niet klaar. Nu was het weer Bo die de corner van Isa perfect binnen kopte en even later bekroonde Semmy een fraaie solo met de 0-12. Hij had ‘m trouwens ook al drie keer breed kunnen leggen maar als je ‘m zo afrondt, hoor je niemand klagen natuurlijk.

De verslaggever ter plaatse had het er maar druk mee en even later had David er ook alweer twee in liggen. De eerste was nog vrij eenvoudig, maar de tweede was werkelijk wonderschoon, een fraai boogballetje met links, precies in de kruising.

Ondertussen hield Daniël achterin de deur op slot en ook Jens speelde met maar liefst drie balcontacten een foutloze wedstrijd. Semmy had er ook nog geen genoeg van en prikte er met dank aan Bo, Julius en Isa ook nog drie in. Tussendoor profiteerde Guus ook nog van een foutje van de keeper en als dank voor het vertoonde spel kregen we nog een doelpuntje cadeau van de scheidsrechter. Hij had natuurlijk ook genoten deze ochtend.

En zo werd deze Meerburg show afgesloten met een ongekende score van 0-19. Zo gemakkelijk als vandaag zal het in de rest van de competitie vast niet gaan maar voorlopig zijn we wel de trotse koploper van de 2e klasse!