Oh nee, echt gras!

2341BJ
OEGSTGEEST
tel. 071-5171463

Een schitterend decor vandaag, op het fraaie complex De Voscuyl waar we in een bosrijke omgeving mochten aantreden voor de wedstrijd tegen het sterke Oegstgeest JO13-2. Op veld 6, wat tevens hole 15 (par 3) van de naastgelegen golfbaan was. Helaas was het veld niet zo kort geschoren als een green en in golftermen zou je dit best de ‘rough’ kunnen noemen. Maar goed, er moest gevoetbald worden en op echt gras is dat altijd weer even wennen. Trouwens ook wel handig dat er nauwelijks belijning was, dan kun je tenminste gewoon doorvoetballen.

De leidsman van dienst was vooraf overigens ook druk met de pasfoto’s, die had vast hetzelfde artikel gelezen als wij. Gelukkig mocht iedereen wel meedoen en konden we van start.

De start van de wedstrijd begon zoals we inmiddels gewend zijn. Voortvarend dus en al in de eerste minuut konden we de eerste panna noteren. Van Julius, die met zijn rushes langs de lijn direct het goede voorbeeld gaf. Het goede spel van Meerburg zette zich voort en in de tweede minuut was daar al bijna de voorsprong. De knappe kopbal van Guus werd echter van de lijn gehaald. Niet veel later werd David overduidelijk neergehaald in het strafschopgebied, maar de 100% penalty werd helaas niet gegeven.

Gelukkig ging Meerburg stoïcijns door en de openingstreffer kon dan ook niet uitblijven. De assist was van Guus en met een briljante aanname flitste David in één beweging langs zijn tegenstander. Zijn harde schot in de korte hoek was de keeper ook te machtig en zo kregen we alsnog waar we recht op hadden, de dikverdiende 1-0 voorsprong.

Ook de volgende goal was een plaatje, mooi om te zien dat het veelvuldig getrainde combinatievoetbal terug te zien is in de wedstrijden. Luuk dribbelde handig langs de achterlijn, legde de bal diep op Guus, die met een uiterste krachtsinspanning zijn grote teen tegen de bal zette en deze zo toch nog bij David kreeg, die verwoestend uithaalde, 2-0 alweer.

De tegenstander werd steeds meer vastgezet op de eigen helft en als ze er dan eens uitkwamen was daar onze solide stofzuiger Daniël, die alle ballen onderschept en steeds rustig de bal weer bij een ploeggenoot bezorgt. Ook keeper Jens onderscheidde zich weer en de kansen die er kwamen waren een makkelijke prooi voor hem. Ook de rest van de verdediging, met verder Pepijn centraal, Tjebbe op links en Bo op rechts, stond weer als een huis, wat moet dat toch heerlijk voetballen zijn.

De tegenstander drong nu wel iets meer aan maar als de bal dan een keer bij Semmy belandt weet je dat het gevaarlijk wordt. Zijn rush over het hele veld was knap maar strandde helaas in schoonheid. Met het schot was niet zoveel mis maar de keeper van Oegstgeest had een knappe redding in huis. De tegenstander werd sterker en het middenveld van Meerburg met Luuk, Julius en Danyel, moest veel meters maken om de gaten dicht te lopen. Dat lukte goed maar Oegstgeest kreeg toch wat kansen. Langzamerhand slaat de vermoeidheid dan toch toe als je zo met je krachten smijt. Nog één kans kregen we in deze eerste helft maar de veelbelovende counter werd helaas voortijdig afgefloten. Spijtig.

Gesterkt door de slotfase van de eerste helft begon Oegstgeest met meer vertrouwen en iets dominanter aan de tweede helft. Meerburg blinkt uit in snelle en gevaarlijke uitbraken waarbij met name Sam en Isa zich onderscheidden. Ook Cas speelde wederom een puike wedstrijd. Gaandeweg de tweede helft gaan de combinaties ook weer wat meer lopen, wat gelukkig weer resulteerde in een aantal Meerburg kansen.

Helaas kwam daar ook het euvel van vorige week weer aan het licht, met iets meer overzicht en af en toe een balletje breed naar een medespeler speel je eerder een gewonnen wedstrijd. Nu bleef het onnodig lang spannend en werden de meegereisde supporters nog slechts één keer getrakteerd op een doelpunt. Daar was overigens wel een foute uittrap van de Oegstgeestse keeper voor nodig maar David legde keurig terug op Guus die overtuigend de 0-3 binnen knalde.

Wel kregen we nog wat schitterende aanvallen voorgeschoteld maar helaas leverde dit geen goals meer op. Al met al een degelijke overwinning tegen een strijdbaar Oegstgeest, met weer een clean sheet, wat natuurlijk goed is voor het vertrouwen.

Met dank aan de verslaggevers ter plaatse. En aan ballenjongen Arnoud die er steeds voor zorgde dat het spel snel hervat kon worden, hulde!

Volgende week de volgende horde, dan komt angstgegner Quick Boys op bezoek. Een beetje support kunnen we dus wel weer gebruiken. Tot volgende week!