Een pijnlijk lesje in effectiviteit

Meerburg JO13-3

Foreholte JO13-2

2e klasse Zwaluwen Jeugd (1e fase) 01

28 september 2021 19:15

R. de Kler

Sportpark Elsgeest
Sportlaan 10
2215NA
VOORHOUT
tel. 0252-210751

Een mooi affiche vandaag, de koplopers moesten tegen elkaar en dus was het voorafgaand aan deze kraker zelfs in Amsterdam al gezellig druk in de stad. Dit kan natuurlijk ook met Ajax - Besiktas te maken hebben gehad maar feit blijft dat het publiek zijn weg wel wist te vinden naar het uitverkochte sportpark Elsgeest in Voorhout. De ontvangst was behoorlijk gastvrij met gratis koffie en thee en tijdens de wedstrijd werden we ook nog eens getrakteerd op een karrenvracht aan tegengoals. Sympathieke lui hoor, daar in Voorhout.

In de aanloop naar deze ‘thuiswedstrijd’ die vanwege ruimtegebrek noodgedwongen een uitwedstrijd werd, kreeg Meerburg al de eerste tegenvaller te verwerken doordat captain Danyel helaas verstek moest laten gaan. Zoals het een echte aanvoerder betaamt, kwam hij zijn ploeg natuurlijk wel aanmoedigen maar ook dat kon niet voorkomen dat Meerburg vandaag behoorlijk van de roze wolk af viel. Een zachte landing werd het niet, een smadelijke nederlaag wel.

De tegenstander begon feller, zette goed druk en het lukte Meerburg vandaag helaas niet om daar onderuit te voetballen. Sterker nog, weifelend optreden achterin werd steeds genadeloos afgestraft en zo keken onze toppers al bij de rust tegen een 0-3 achterstand aan.

Uithuilen in de rust dus en na wat omzettingen van Jarko begon Meerburg met hernieuwd elan aan de tweede helft. Deze tactiek wierp direct zijn vruchten af en nu was het Foreholte dat onder druk kwam te staan en ineens kwamen de kansen er ook voor Meerburg.

De aanhoudende druk werd ook Foreholte teveel en mede als gevolg daarvan kreeg Meerburg een (dit keer wel) terechte penalty toegekend. Een uitgelezen kans natuurlijk om terug in de wedstrijd te komen… Maar als je de bal dan vervolgens langs de verkeerde kant van de paal ziet hobbelen, tja, dan weet je eigenlijk al dat dit ‘m niet meer gaat worden vandaag.

Meerburg probeerde het nog wel, creëerde nog meer goede kansen maar kon niet voorkomen dat het technisch vaardige Foreholte optimaal profiteerde van de geboden ruimtes. Uiteindelijk liepen ze zelfs uit naar de score waarmee Bayern München ooit de afscheidswedstrijd van Johan Cruyff verpestte. Inderdaad, 0-8 en hoewel dat wel een beetje geflatteerd was, waren zij uiteraard wel de terechte winnaar vandaag.

Alle lof voor de tegenstander maar ook zeker complimenten voor Meerburg dat mede dankzij onze positieve trainer en supporters gewoon bleef voetballen en tot het einde bleef knokken voor een paar doelpunten. Die hadden ze ook zeker verdiend maar op een dag waarop alles tegenzit, was ook dit ze helaas niet gegund. Volgende keer beter en gelukkig is er zaterdag alweer een herkansing, dan gaan we op bezoek bij Ter Leede. Tot dan!