Opnieuw een klinkende zege voor Meerburg JO13-3

2382AZ
ZOETERWOUDE
tel. 071-5410492

Op een wat druilerige ochtend stonden klokslag 07:45u alle toppers weer paraat voor alweer speelronde 2 van het nieuwe seizoen. Op eentje na dan want Tjebbe moest een dag van tevoren helaas ziek afhaken, beterschap toegewenst. Ook trainer Jarko was vandaag verhinderd maar gelukkig was topper Sven er wel om de mannen optimaal te prepareren voor de krachtmeting met Noordwijk JO13-2.

Vanaf het eerste fluitsignaal werd wel duidelijk dat dit een veel betere tegenstander was dan vorige week. Net als Meerburg proberen zij ook verzorgd voetbal te spelen en dat leidde tot een evenwichtige beginfase waarin beide ploegen eigenlijk niet veel weggaven. Gelukkig voor ons was de eerste de beste Meerburg kans ook wel direct raak. Cas speelde in langs de zijlijn en met een knappe steekbal bediende Luuk Semmy die zijn tegenstander omspeelde en prima klaarlegde voor de vrijstaande Isa. Die had echter allang gezien dat Julius er nog beter voor stond en speelde de bal direct door. Een mooi buitenkansje dat Julius fraai verzilverde met een knap schot in het dak van het doel, 1-0 voor Meerburg.

Deze tandem aan de rechterkant was overigens niet te stoppen in de eerste helft en nog voor rust beslisten zij samen de wedstrijd in ons voordeel. De 2-0 kwam door een snelle ingooi van Isa op Julius, die een magnifieke steekpass in huis had en de doorgelopen Isa bediende, 2-0 alweer. En bij de volgende kans waren de rollen omgedraaid en nu was het Isa die Julius in de diepte vond. Een slim puntertje in de korte hoek en ook de 3-0 was een feit. Bijna werd het voor rust nog 4-0 maar Semmy bekroonde zijn fraaie solo en dito lobje nét niet met een goal. Ondertussen stond de verdediging onder leiding van Pepijn als een huis en met name Bo onderscheidde zich in deze eerste helft. Zijn directe tegenstander was misschien wel drie koppen groter maar elk duel werd gewoon gewonnen door onze frêle rechtsback.

In de tweede helft daalde het spelpeil en werd het van beide kanten wat rommeliger. Dit werd onder andere geïllustreerd door de Noordwijkse keeper die een houdbaar rollertje van David (overigens na een knappe assist van Danyel) door zijn vingers liet glippen. Sneu voor ‘m en dit spaarzame foutje betekende de definitieve nekslag voor ze. 4-0 en de wedstrijd was gespeeld.

Vanaf dat moment gingen de kopjes omlaag en werd het eenrichtingsverkeer richting het Noordwijkse doel. Met wat meer overzicht hadden de jongens wellicht opnieuw de dubbele cijfers aan kunnen tikken maar de jongens gingen helaas teveel voor eigen succes waar een balletje breed vaak de betere oplossing was. Een leermomentje en gelukkig leende deze wedstrijd zich daar ook voor.

Noordwijk stelde hier nagenoeg niets meer tegenover. Wel wat spaarzame uitvallen maar deze werden vakkundig onschadelijk gemaakt door Daniël, Cas en uitblinker Sam. Eén keer scoorde Noordwijk nog bijna, maar keeper Jens, die ondertussen even stond te genieten van de spannende wedstrijd op veld 4, kon zich nog net op tijd omdraaien en met een uiterste krachtsinspanning stelde hij zijn tweede ‘clean sheet’ veilig.

In de slotfase kreeg de score nog een wat mooier aanzien dankzij Guus die beide aanvallen opzette, Julius tweemaal de aangever was en Isa nog twee keer eenvoudig binnen mocht schuiven. Een 6-0 eindstand derhalve en daarmee is Meerburg JO13-3 nog steeds de trotse koploper.